Gå til innhold

Hvordan vasker dere regntøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen sender hjem regntøyet til vask hver fredag, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal vaske det for å ikke ødelegge det.

Står i en regnjakke at de tåler 30 grader og vaske innsiden ut.

Hvor mye vsakemiddel og bruker man tøymykner?

Har ikke lyst at det blir fort slitt og ødelagt i vask:p

Skrevet

Jeg vasker det helst bare dersom det er tiss i det og da vrenger jeg det og vasker på 40 grader på finvask og med bare vaskemiddel i. Ene regntøyet vi har står det at etter 25 vask er det ikke like vantett lenger så prøver å unngå vasking. Er det skittent spyler vi heller av det.

Skrevet

IKKE TØYMYKNER!!!

Vasker på 30-40 grader...

Skrevet

jeg vasker det på hurtigprogram 30 eller 40 grader og uten skyllemiddel! bruker ikke så mye såpe heller.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

vask det etter annvisningen på en kort syklus, det går nok bra. vask det sammen med et lite håndkle. Det funker hvertfall bra på dusjgardiner..

Skrevet

Takk for tips:)

Har prøvd å vaske av det med klut, men det ser nesten like skittent ut etterpå....bare sand som forsvinner.

Skrevet

Gjør det noe da? Om det ser skittent ut altså. Er jo ikke meningen at barnas uteklær skal se rene og pene ut ;-)

Skrevet

Når det er møkkete midt i uka, tar jeg det på 30 grader og kort ullvaskeprogram. Bruker da litt milo. Da blir det ok rent, men fortsatt litt skjoldete etter sand etc.

Til helgen bruker jeg kortvaskeprogram og 40 grader - da blir det skinnende rent. Milo da også, og ikke skyllemiddel.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

der er man så forskjellige :) noen av oss bryr seg..

Skrevet

Nei, det gjør vel ikke noe kanskje...er jeg for renslig?

Tørker jo møkka av da;)

Skrevet

Tja, jeg for min del vil heller ha et regntøy som holder barnet tørt og kan gå i arv og som ikke ser helt perfekt ut til enhver tid enn å stadig måtte kjøpe nytt og nytt til hver unge og ha det nyvasket hver helg ;-)

Skrevet

Vårt reflex-regntøy vasker jeg på 30-40 grader med Milo og ikke skyllemiddel. Blir helt rent og har ikke opplevd noe slitasje. Vasker det ikke hver uke da, men ved behov.

Skrevet

Tenk deg selv hvor utrivelig det er å ta på deg skittent og gjørmete tøy!!!

Uteklærne må vaskes ja. Er det bare litt skittent, kan en jo spyle det litt.

Jeg vasker både dress og regntøy på kortprogram 40 grader, ingen tøymykner, laveste sentrifugering. Lar det hengetørke på badet en stund, før jeg vrenger det. Hvis en ikke vrenger det, slik at det tørker på begge sider, kan det lett surne.

Husk at hvis en sentrifugerer, kan det bli ødelagt. Derfor er det lurt å bruke laveste hastighet.

Skrevet

|Hvis ikke det ser for ille ut,spyler jeg av den verste grusen i dusjen.

Ellers kjører jeg deti maskinen uten vaskemiddel,blir som nytt;-)

40 grader og korttidsprogram.

Skrevet

Masse gode råd om vasking over her, men en ting til: spyl av grus og sand før du putter det i maskina. Du forkorter levetida på vaskemaskina di ganske kraftig ved å få mye sand/grus inni!

Skrevet

Jeg vasker regnklærne til ungene nesten hver dag, 40 grader med skyllemiddel ( det lukter så godt) Liker å sende med rene klær i bhg!! Henges opp til tørk, men tromles ikke altså! (har funnet ut at det ikke var særlig smart) Merker hverken at de blir slitte av det, eller tåler mindre vann, men så rekker de å vokse ut av de før og da sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...