Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Andre som føler et helt sinnsykt ammepress? det har jeg følt siden dag en. jordmødrene og barnepleierne presset, familie og venner presser... det er ikke snakk om forståelse. når skal folk forstå at det ikke alltid er like lett? jeg lar ikke vær å amme fordi jeg ikke har lyst, jeg er nødt til det fordi hun ikke klarer å suge! men allikevel gjør jeg mitt aller beste for at hun skal få melk fra meg, og jeg bruker store deler av dagen på å hjelpeløst pumpe ut noen få milliliter slik at hun kan få alt jeg har. men hva sier folk da? neida, det er ikke bra nok å gi melken på flaske heller, den må komme rett fra puppen!!! jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener de har rett til å uttale seg om dette. greit, kanskje de bare kunne ligge til babyen og så flommet det over av morsmelk, men noen av oss har faktisk barn som ikke vil suge og sliter med lite melk. og vi får ikke mer sugevillige babyer eller økt melkeproduksjon av at alle forteller hvor fææææle vi er. tvert om!!! når mannfolk og folk som ikke har fått unger kommer og er skeptisk fordi jeg innrømmer at jeg gir mme, blir jeg forbanna. de tror jeg er lat og ikke gidder, men jeg skal love dere at jeg har gjort mer for å få dette til enn mange av de som fullammer uten problemer! jeg bruker all tid og energi på det, og hva får jeg igjen? joda, følelsen av at andre folk ikke syns jeg er bra nok, og at andre folk ser ned på meg!!! hvorfor i helvete er det sånn?
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 for det første vil jeg gi deg en stror klem. har fått med meg en del av dine problemer, har også svart på en del :-) jeg teller også til dem som sliter. amming har gått opp og ned, i det siste mer ned. småen har på 3 uker bare lagt på seg 80g :-( jeg har en fordel at jeg klarer å pumpe, men bare hvis tankene mine er et annet sted, som å lese på nettet eller se tv. har snakket både med hs og ammehjelp. fikk noen tips til å fortsette å amme. jeg gav meg 2 uker (som er i dag). Dessverre hjalp alt bare 1-2 dager, så er det samme om igjen. Så nå blir det pumping og mme! Mannen min støtter meg og er stolt at jeg orket dette så lenge. Han syntes at jeg skulle gitt meg for 2 uker siden... Ja det er mange som skal synes noe om det som ike har peiling. Helighvis ikke mine nærmeste. De siste to ukene kunne jeg forberede meg mentalt på å slutte å amme. Jeg gir meg med god samvittighet for jeg har gitt alt jeg kunne og har fullammet i 4,5 mnd. Lenger enn noen i familien :-) Vet ikke om mitt svar gav deg noe hjelp eller trøst... men du er ikke alene!
Yrha Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 All ære til dere som prøver så hardt! Hadde gutten min tatt flaske så hadde jeg nok gitt opp nå, fordi jeg har så sinnsykt vonde harde brystvorter. Hele kroppen min spenner seg hver gang han tar tak. Du må si det rett ut, det du skrev over her, til de som er skeptisk til hvor mye/lite du ammer. Spør de om de har noen nye, revolusjonerende tips til å få i gang melkeproduksjonen, fordi du prøver alt! Eller kanskje de har lyst til å prøve å pumpe puppene dine, og se om de får det til bedre!? Du har nok all verdens støtte fra de som skjønner hva amming virkelig er. Klem fra
Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 takk for svar! korsika, hehe det tror jeg jammen jeg skal si altså!
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 jeg kom på en god ting til med å gi flaske: barnefaren kan gi mat til ungen sin. da får han også muligheten til å oppleve denne spesielle nærheten!
LapScouse Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Jeg har slitt sinnsykt jeg og, for det er utrolig vanskelig! Men jeg har presset meg selv. Jeg bor i England, og her er det ingen press, nesten motsatt: press for å gi mme!!!! (enkelte på sykehuset, familie, venner! var helt sjokkert jeg!) For meg har det vært veldig "Jeg skal bevise for dem at det går an! At han legger på seg, at han får nok vitaminer og at det går helt an " Brukt varme kluter, massering, nesespray, pumping, flasker, you name it. Men PLUTSELIG en dag (rundt 3 mnd'er) løsnet det seg, og nå er James kjempehappy med pupp! Jeg er kjempeglad for at vi kom over kneiken. Skal også sies at jeg har ikke hatt mulighet til å gi MME for han spyr det opp igjen. Så jeg har virkelig hatt ammepress fra knotten. Vet ikke om mitt svar heller gav deg noe hjelp eller trøst... men du er langt i fra alene...
m@rie82 Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 hei! jeg må bare si det at jeg skjønner frustrasjonen din, hi. jeg skjønner det veldig godt. jeg gråt meg gjennom de 3 første månedene med nr1 før vi fikk til ammingen. jeg benyttet meg av brystskjold, og fikk kjeft og stygge blikk av helsepersonell. brystskjold er tydeligvis FY FY (så det er sånn som jeg prøver å unngå å nevne på hs og sånn). men skjold funket helt fint for oss og rett før han var 3 mnder prøvde jeg å amme uten skjold. og vi fikk det til!! vi kastet skjoldene på dagen!! denne gangen, med nr2 har jeg fremdeles problemer, hun er over 6 mnder nå. det har vært sår og blod og trøske og pumping og 100 000 salver ++++++ og nå har jeg vondt IGJEN!! men det er fordi hun BEIT meg i puppen. hun tok tak med gommene og kastet hodet bakover... auuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!... jeg trenger vel ikke si mer... (jeg er så heldig at jeg har en ammehjelper i familien, og uten henne hadde jeg sikkert ikke ammet. og det er hennes ære at jeg ikke har fått brystbetennelse!! ) jeg er veldig for amming, og det skjønner jeg at dere er også (hvorfor ellers alt slitet?!?), men jeg er ikke for amming for en hver pris!! barnet har det best med en mamma som fungerer. nå lurer jeg veldig på hvordan dette skal gå... tenk når lille jenten min får tenner da???!!!???!!!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 boksen din er full;) prøvde å sende en pm:)
Gjest Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Åhh..jeg kjenner meg sånn igjen!! Og jeg sliter og hjerte mitt gråter... jeg vil fullamme for det er søren meg ett herk og noe slit og pumpe og gi på flaske...men hva gjør en, her vil ikke gutten ta bryst...mye fordi vi kom skjevt ut fra starten. Jeg lå på intensiven og etterpå fikk ungen gulsot... Kan ikke si at vi har fått en rolig start hjemme heller, og mye av tiden går til pumping og prøve ut forskjellige råd. Men Sauen vær stolt over at du har melk og er villig og har ork til å presse ut dyrebare dråper for å gi ditt kjære barn....mange gir opp bare der og si til nysgjerrige at de ikke har noe med hva ungen din får. Vi er flere i samme båt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå