Gå til innhold

Graviditetskvalme og kjønn.... har det noen sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså mamma sier at dersom man er fryktelig kvalm, i svangerskapet og ikke bae sånn morgen kvalme så får man gutter..

Stemmer det for dere?

Jeg var fryktelig kvam sist, fikk gutt og nå er jeg ennå verre... kaster opp hele tiden....

Skrevet

Hadde ikke noen sammenheng her - hadde ekstrem svangerskapskvalme med både gutten og jenten:o/

Skrevet

Med førstemann var jeg veldig morgenkvalm i 5-6 uker, kastet bare opp av og til, men var skikkelig kvalm likevel, gav seg etterhvert og var helt fin på ettermiddag og kveld. Med andremann var jeg småkvalm av og på i 14 uker, kunne komme når som helst på døgnet, gå over, komme igjen osv, kastet opp noen få ganger. Med tredjemann var jeg sinnsykt morgenkvalm, kastet opp hver morgen i noen uker, men var også uggen resten av dagen. Alle tre er gutter.

Skrevet

jeg var kvalm i 4 mnd sist.Fikk gutt.

Aner ikke om det er noe sammenheng med kjønn.Mange sier kvalme=jente andre sier kvalme=gutt hehe

Skrevet

Jeg har hatt to kvalme svangerskap og har fått to gutter, men har ingen jenter så kan ikke sammenligne.

Skrevet

Jeg var veldig lite kvalm, bare pittelitt i begynnelsen. Jeg fikk jente. Så her stemte jo den teorien da, men tviler litt på at det er noe hold i den egentlig.

Skrevet

Jeg hadde morgenkvalme med Lucas til uke 12 ca.

Med Mina var jeg dødskvalm HELE dagen i HELE svangerskapet, så det stemmer ikke for meg

Skrevet

oki...

Jeg kaster opp HELE tiden... går på do fem seks ganger i løpet av arbeidsdagen for å ... og gjerne to stopp på vei til jobb.... heldigvis ikke skjedd noe i toget enda... hehehehe

Ikke bedre når jeg kommer hjem heller, men da er magen forholdsvis tom inntil middag, og deretter er det på'an igjen..

Skrevet

Faktisk, så har det vist seg at graviditet med jentefostre gir økt mengde hcg og dermed opplever mange med jentespire i magen at de er veldig kvalme.

For min del stemmer det, spydde minst 5 ganger for dagen i 5 mnd da jeg ventet jente (hvor som helst, når som helst).

Med gutt spydde jeg bare en gang for dagen i 6 uker og var ikke så veldig kvalm ellers;-)

Tipper du får en liten jente, jeg! :o)

Skrevet

=0) Jeg tror det blir en liten dreng mer jeg.. =0)

Skrevet

Trodde også: Kvalm (spesielt i 3 første måneder)= jente. Stemmer på meg og jeg har to små jenter:)

Skrevet

Tror du virkelig det er noe fasit svar på dette? sånn seriøst? at alle som er kvalme får gutter, og de som ikke er kvalme får jenter? alle svangerskap er forskjellige

Skrevet

Jeg var kvalm tom uke 14. Hele dagen hver dag, kasta ikke opp, bare kvalm. Fikk gutt.

Skrevet

Klart det ikker er fasitt, men myte!

Skrevet

Nei helt seriøst så tror jeg ikke det. men jeg synes det var en morsomt spørsmål i forhold til at jeg selv er dårlig som en septiktank, og det har stemt på søstrene mine. La være med å leke bedreviter . Jeg er voksen selv!

Skrevet

Jeg har hørt omvendt... mye kvalm=jente...

Jeg har 4 gutter og 1 jente, og til en viss grad så stemmer teorien på meg. Var ikke plaget nevneverdig i noen av svangerskapene, men var mye uvel første trimester med jenta.

Skrevet

Hm, har hørt omvendt jeg... Jeg var sykemeldt med kvalme og oppkast (hyperemesis) over første halvdel av svangerskapet, og jeg fikk jente. Tror det er mer basert på person enn på hva slags kjønn man bærer. Ei venninne spydde frem til ungen kom ut begge gangene, og hun har en av hver.

Skrevet

Har hatt svangerskapskvalme i begge svangerskap, sykemeldt begge gangene for det.

Har en av hvert kjønn. Men må si jeg syns det var hakket verre med gutten

Skrevet

Jeg var konstant kvalm første 3 mnd. etter det bare kastet jeg opp hver morgen til uke 22 eller noe sånt. Klarte ikke kjøleskapslukt før uke 26 ca. (nå lukter det jo ikke noe av kjøleskap syns jeg, men klarte faktisk ikke kjøleskapslukt!)

Fikk gutt...

Skrevet

Jeg kastet ikke opp en eneste gang.,, Og var sjelden eller aldri så veldig kvalm,, jeg fikk gutt..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...