Gå til innhold

angående nav og utbetalinger,2 forsøk ,noen som har peil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

vi er godt i gang med forsøk nr 2 nå,sendte inn kvitteringer på medisiner og sånn når jeg hadde hentet ut medisiner til forsøk 2 .snakket med en dame nå fra nav helse,hun sa hun trodde at jeg måtte ha et brev fra sykehuset at det var førsøk nr 2 , stemmer dette? vi er godt over 15.000 .

Skrevet

Hei

Dere må ha bekreftelsene på forsøkene før dere sender inn. Du får vel for forsøk 2 da dere setter inn egg, det gjorde ihvertfall vi.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Dette har ikke jeg hørt noe om. Er det et eget skriv de lager der hvor du gjennomfører IVF eller?

Skrevet

Hei Frukten :_)

Hvor lenge er det siden 1.forsøk? Jeg har rotet med mine innsendinger, og er redd jeg ikke får refundert fra første forsøket i og med at det var i mars...huff...

Uansett, jeg fikk et brev da vi var på 1.uttak der det sto at sykehuset bekrefter at jeg er i gang med ivf og der hvor de henviste til lovverk for å få refundert penger :-)

Skrevet

Jeg har utført mine forsøk på rikshospitalet. Den dagen eggene ble satt inn fikk jeg sykemelding fom datoen for egguthenting, skriv som bekreftet hvilket forsøk jeg var på, og evt. "kontrakt" på de eggene som ble igjen til tinforsøk. Har hadd 3 forsøk og rutinene var det samme under alle. Det er litt dumt at det går så lang tid. Ofte henter man medisinen lenge før den datoen. Så skal du vente til du får brevet fra dem med forsøksnummer får så og sendte inn kvitteringene. Tror jeg ventet godt over 2 mnd på refunderingen av mine utlegg. På den tiden er man kanskje snart igang med neste forsøk og det hadde vært greit å fått pengene så man kunne bruke de på nye medisiner.

Skrevet

Etter du har hatt innsetting får du et skriv der det står hvilket forsøk du har hatt. Det skal leveres sammens med kvitteringene på NAV. Det er litt forskjell fra hvor man bor,hvor lang tid det tar å få refundert pengene. Hos oss tok det i underkant av 2 uker. Få også sykehuset til å skrive hvilke dager dere har vært der til kontroller,da dere også har krav på reisepenger. Vi fikk også for parkering og bompenger.

Skrevet

Hei

Betaler man en egenandel på medisiner på kr 15 000 for hvert forsøk?

Eller gjelder det kun ved første forsøk, også får man refundert alt?

Skrevet

Egenandelen er for opptil 3 forsøk. Får du noen egg til overs som kan fryses blir dette en "bonus". Du skal alså ikke betale mer enn 15000 selv. Men det er også en egenandel som skal til sykehuset. Vi var på riksen og måtte betale 1500 for hvert egguttak.

Skrevet

Dette vet jeg :-) Du får dekket 100% av de utgifter som overstiger 15000 kr for inntil 3 forsøk pr barn. Du MÅ sende kvittringene inn til NAV helsetjenesteforvaltning og det MÅ foreligge bekreftelse fra behandler om hvilket forsøk i rekken det dreier seg om. det er KUN egguttak som teller som forsøk. Innsetting er IKKE forsøk. Altså kan du ha 3 egguttak i alt uansett hvor mange egg som blir befruktet. NAV må vite forsøkene for å kunne betale.. for de må vite at du ikke har overgått disse 3 forsøkene. Håper dette ble klarere for deg! Lykke til!

Skrevet

Hei.

Dere må vente til dere er helt ferdige. Må ha brev fra sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...