Gå til innhold

Kvalm og uvel, men uten å spy?


Kalama

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som er fryktelig kvalm og uvel, men ikke har kasta opp en eneste gang?

 

Siden jeg ikke kaster opp føler jeg at folk ikke tar mine plager på alvor, men jeg har virkelig vært megadårlig. Slapp, sliten, uvel, hele tiden. Bare det å stå å vente på bussen er slitsomt. Noe med lavt blodtrykk kanskje? Ikke vet jeg. Kortpustet, føler meg 'trang' over brystet av og til, det er i det hele tatt vanskelig å beskrive 'uvelheten'.

 

Noen påstår at man som gravid bare skal "leve som normalt". Jommen sa jeg smør! For meg er det helt umulig! Jeg må passe på som en smed hva jeg spiser, når jeg spiser, og hvor mye jeg sover. Det er svært små maraginer mellom en god og en dårlig dag, og går jeg litt for lenge uten å spise nok en dag, er resten av dagen OG neste dag totalt ødelagt....

 

Er det bare meg eller? Er 11 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke den eneste.. ;)

 

Er så lei av å høre at alt skal gå sin vante gang når man er gravid, det er greit det ikke er en sykdom men fåglarna skal vite at det kan være en HØYST sårbar tilstand hvor hormoner herjer vilt og kvalmen ofte det første trimesteret kan være veldig invalidiserende!!

 

Det er den tyngste fasen å være i synes jeg ; man er på nippet til å spy hele tiden (jeg har emetofobi=ekstrem og overdreven frykt for å kaste opp) så jeg har heller ikke gjort det tidligere. Det verste er nesten at ingen kan se på deg at du er gravid, og at det er en periode som er risikofylt så mange sier ikke noe om graviditeten sin heller.

 

Jeg støtter deg 100% og forstår deg så godt!

Stå på ditt hvis du er utslitt og lukk ørene for de som sier sitt om kvalmen.

 

Jeg sykemeldte meg når det var som værst sist og med god samvittighet! Lykke til, forhåpentligvis er snart den tyngste tiden med kvalme over og så blir det nok bedre skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen, og jeg er akkurat startet.. skrekk og gru...

 

Kvalm med en gang det går mer enn 1 time mellom måltidene. Våkner av det om natta og må tvangsspise. (og sovner ikke før 2 timer etter så er helt utslitt..) Det er det verste syns jeg.. man MÅ spise til tross for 0 i matlyst for å unngå at kvalmen setter seg som du sier.....

 

GLeder meg til første tri er over og man kan forklare litt for folk i omkretsen. Og jeg som skal på konsert ikveld.... jadajada.. Får ta med matpakke.. og kjører heldigvis så da blir det ikke mas om fyll... håper jeg.

 

Glad for dere her inne:D dette forumet er genialt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt som deg, er uvell og kvalm uten å kaste opp.

 

Men er også vannvittig mye sulten er du det?

 

Jeg er 7+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 7+6 å har d på samme viset....skikkelig kvalm, svimmel og generelt uvell, men har ikke spydd en eneste gang....mange av mine venner mener at de hadde d mye værre siden de spydde, men jeg ville faktisk synes det var en befrielse å spy, for da er det som regel litt bedre en liten stund etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sinnsykt kvalm, men kasta aldri opp.. Nå derimot, i uke 10 så er jeg ikke kvalm. men har spydd et par ganger. så jeg skjønner ingenting..! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det HELT likt. Veldig kvalm og sliten. puster som en orkan av å gå opp trappen liksom...

 

Jeg har null energi i det hele tatt og sover unormalt mye, selv til meg å være. jeg elsket å sove før, men nå er det ENORMT.

 

Det jeg irriterer meg over er at jeg ikke veit hvor langt jeg er å vei. skal på tidlig UL 11 oktober. gleder meg til det. er enten 5 eller 9 uker. men så mange syptomer i uke fem er vel rart???

 

 

GOOOOD BEDRING!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var da i hvert fall en liten trøst, at vi er mange.

 

Men mange av dere sier at dere har null matlyst. Jeg er sulten hele tiden og spiser som en ulv! Elsker mat.... men det tar da så djevelsk mye tid å lage all denne maten!

 

Jaja, er snart over i andre trimester og HÅPER!!!! det går over snart. De sier jo man får mer energi da. La oss håpe de ikke har lurt oss!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...