Gå til innhold

Oppe mye om natta

Poosz

Anbefalte innlegg

Ida har helt sluttet å sove ordentlig om natta.... Hun våkner hver time/hver 2. time hele natta. Det eneste som hjelper for å få henne til å sove igjen er å gi henne puppen....Hun spiser også ca hver 2. time om dagen, og nekter å ta flaska. Derfor er hun veldig avhengig av meg, noe som kan bli litt slitsomt i lengden. Får jo aldri sovi lenge sammenhengende, eller gjort noe for meg selv....

Har begynt å gi grøt om hvelden, og gleder meg masse til å begynne å gi mer ordentlig mat. Håper det vil hjelp...

Noen som opplever det samme og har noen gode råd?

Eller vet om det hjelper når de begynner å spise mer ordentlig mat?

Før sov hun jo hele natten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!Har d på samme måte.Holder på å bli sprø snart....Er så trøtt om dagene at jeg ikke får gjort noe fornuftig.Gir henne også litt grøt på kveldene men ser ikke ut som d funker.Trur jeg skal prøve med litt middag også.Men...har en liten stemme inni meg som sier at dette er en uvane.Slik hadde jeg d med de 2 andre også.Da tok far over et par.netter,med skikkelig roping og hyling)....og da ga d seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette skjer hos oss også. Mye mer oppe- plutselig flere amminger hver natt. Og jeg gir faktisk endel mat! Grøt om formiddagen og middag . Men skal prøve med grøt om kvelden også snart. Prøvde med velling nå i kveld, men da ville hun plutselig ikke ha noe særlig melk. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette....

Men må vel til med en "kur" som KJJSBOO sier her. Men skal se hve som skjer med litt grøt først.

GRuuuuusomme netter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fortsatt mye oppe om natta enda hun spiser 1 1/2 dl. grøt om kvelden. Hun skal fortsatt ha pupp en til to ganger hver natt, samt at jeg gir henne tutten en til to ganger hver natt. Det er slitsomt, og det og sove en hel natt er noe jeg drømmer om. Egentlig skal hun ikke trenge mat om natta lenger, men når hun våkner og ikke vil sove igjen så gir jeg henne pupp for da sovner hun. Det er vel en uvane vi har lagt oss til, men det er ikke så lett å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig plaget med at tulla vil ha mat mange ganger på natta, så nå gikk jeg litt motvillig med på å flytte henne på eget rom...rommet hennes er forresten vegg i vegg med vårt, så jeg hører henne godt.

Har vel og merke bare sovet der 1natt, men hu virka til å sove bedre og mer sammenhengende...håper bare ikke det var tilfeldi inatt...

Fra å våkne hver 3.(innimellom hver2.)time sov hun 5timer(sovna ikke før kl.22, men hadde hatt en lang ettermiddagshvil), så var det pupp...desverre sovna jeg mens jeg amma, så det var litt tull etter det, men fikk henne på rommet igjen etter ca 2timer med litt av og på og der sov hun til(ca 09) litt etter at jeg hadde stått opp med storesøstra.

Så hvis det forsetter, så går det iallefall rette veien! Må bare konsetrere meg litt om å være våken til hun har spist, så hun får lagt seg i sin seng igjen med en gang :)

Noen mener at de lukter at mamman er der og at det fører til at en ikke roer seg så lenge. Hvet ikke om det er sant, men hvis jeg kan endelig få litt nattesøvn tilbake...så er det bedre å "stå opp" for å amme 1-2ganger, enn å ha henne rett ved vår seng og amme i halvsøvne 4-5ganger.

Hun får forresten grøt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våran gutt sov fint om natten för några månader sedan, men nu infinner sig krangel på kvällen och natten. Han lägger sig mellan kl 20-22 om kvellen och sen vaknar han några gånger men då behöver jag bara stoppa i nappen så somnar han om, för det mesta i alla fall. Han har sovit på eget rom sen han var 4 månader och det fungerar fint.Han spiser inte på natten. Likavel så vaknar ju jag och jag vet inte heller när jag sov en natt senast? Ikväll ska min mann ta nattvakan och jag sover i källaren. Dejligt! Kanske får jag sova en hel natt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...