Gå til innhold

hvor lenge skal man blø etter en utskraping?

Tannpine

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde utskraping rundt kl 12 i går formiddag, blødde til kanskje kl 18 og etter det- ingenting!! føler nesten at det samler seg opp inni der eller noe?? er det ok å ha sex om jeg mot formodning skulle føle for det? gyn sa jeg kom til å blø i en-to uker..

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal helst vente 6 uker med å ha sex etter en utskrapning! Dete for å beskytte seg mot infeksjoner og sykdommer! Man er veldig sårbar og utsatt etter en utskrapning...Man kan også blø maks 6 ukedr, minst 2.

ang. det med at blod samler seg opp, kan være fullt mulig. det skjedde med moren til en venninne av meg, 2 ganger faktisk..hun sluttet å blø, fikk veeeeldig vodt, og når hun kom til gyn. så stakk han hull på et eller annet og da sto blodspruten

Skrevet

Hei. jeg også hadde utskrapning i går og har så og si ikke blødd i det hele tatt. legen sa det var helt normalt. Og han anbefalte to uker uten sex. Han sa at noen blør i tre uker, andre ingenting. Har også en veninne som ikke blødde og det skjedde ikke noe oppsamling der.

Så det går nok helt fint.

Skrevet

Heisann.

Jeg måtte føde spiren min, men pga rester måtte jeg ha utskrapning alikevel. Jeg blødde omtrent ikke noe med en gang, men det har vært litt blødninger hver dag. Har enda litt, men det er nå så lite at det holder med truseinnlegg. Det er 12 dager siden utskrapning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...