Gå til innhold

Rykk tilbake til start..(MA) + noen spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der var det over for vår del, det var jo ikke slik det skulle bli!!

UL på søndag, og fosteret var altfor lite. HCG hadde steget og fosteret hadde vokst litt til tirsdag, så vi fikk ett lite håp om at EL hadde vært senere enn antatt. Men natt til i går begynte jeg og blø, skjønte med en gang hva som skjedde.. Fikk utskraping i går formiddag, skulle vært 8+0 da..

Er så mange rare følelser i meg nå. Syns egentlig jeg har taklet det veldig bra, men etterhvert som timene går lurer jeg på om det er ett selvbedrag. Har noen voldsomme mareritt, tør ikke legge meg- det er vel underbevisstheten som sier fra? våkner opp i panikk og alt jeg tenker er at jeg vil ha babyen min tilbake..

Sambo sier vi skal prøve på nytt, men jeg er redd for at vi ikke skal få det til rimelig raskt. Trudde ikke jeg kunne bli gravid før denne i det hele tatt, hva om vi bare fikk en sjanse?? Vil ikke ha det sånn at alt dreier seg om eggløsning og om mensen kommer eller ikke. Er det noen "triks" for å øke sjansene? Noen som vet om det er farlig og starte før man har hatt en mens? større sjanse for ny abort osv?

Føler meg så tom uten den lille reka inni meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, så trist dette var. Trøst deg med at en av tre mister en gang så det er ganske vanlig, og naturen sin egen måte å ordne opp. En fattig trøst, men.

De anbefaler vel å vente i to mnd etter en abort tror jeg. Pga infeksjonsfaren i kroppen.

Det her vil gå bra. Ta en liten pause, la hormonene komme ut av kroppen din og så er du klar til dyst igjen.

Jeg vet akkurat hvordan du har det nå, og det er en grusom følelse. Så trist.

Lykke til med videre prøving.

Skrevet

Dem anbefaller å vente til første mens er over, pga att slimhinna som den nye spiren kal feste seg i er skrapt vekk. Flere har prøvd før mensen har kommet tilbake, men husk det kan øke sjangsen for en ny ma eller svangerskap uten for livmora. Men mange har det gått bra for, husk det er bare en liten økt sjangse for att det skal gå dårlig før mensen har kommet tilbake.

sjangsen for att det skjer flere ganger er veldig liten.

Skrevet

Opplevde MA selv og hadde utskraping. Gynekologen sa vi bare måtte vente en uke før vi kunne ha sex igjen og prøve å bli gravide igjen - Altså du trenger ikke vente en syklus. Har lest flere tråder som tar opp akkurat det med å vente og ikke-vente en syklus, og flere forteller at de har fått vite som meg: At man kan prøve med engang etter aborten! Og har også lest om flere som har blitt gravid igjen med en gang, og som det går bra for.

Men siden du får så forskjellige svar her: Ville jeg ringt og hørt med fagpersonell!

Håper du kommer raskt tilbake til 1.trisemester!!

Skrevet

Hei!

Det er faktisk ikke riktige opplysninger du kommer med her. Jeg har lest masse om dette, og en ny graviditet etter s.a og før en menstrasjon har ingen økt sannsynlighet for ny spontanabort eller m.a.

Den eneste grunnen til at dette frarådes, er at man ikke er helt sikker på syklusen sin.

Skrevet

Dette innlegget var ti anonym over.

Skrevet

Trist å lese at du mistet. Jeg har også hatt en SA (i uke 6/7), og tok det

forholdsvis greit. Man kan liksom ikke kjempe mot naturen heller. Legen vår ba oss vente til etter neste mens hadde kommet før vi prøvde igjen fordi, slik anonym sa over, at livmora skulle kunne bygge seg opp litt igjen. Jeg har dessuten lest veldig mange innlegg her inne fra folk som har blitt gravide igjen uten å hatt mensen i mellomtiden og som så har mistet, så jeg velger å tro på at det faktisk er noe i dette.

Lykke til videre! Vi ble gravide i 2. pp. etter SA'en, og slik er det for mange. Jeg håper det blir en ny spire i magen din snart!

Klem,

Skrevet

Hei:)

Har opplevd MA to ganger. (med mange års mellomrom)

Fikk beskjed om at det bare var å kjøre på. Grunnen til at det var geit å vente til en syklus var på plass, var fordi det var lettere å beregne termin. Det var beskjeden jeg fikk.

Jeg hadde ma 20 mars. Venet en syklus. Ikek fordi vi måtte, men fordi pappen min døde 16 mars, så jeg trengte å trekke pusten. Det ble vel mye på en gang. Fikk mens 29 dager etter utskrapning. Begynt med EL test 10 dager senere, og den slo ut på dag 15. To uker senere hadde jeg positiv graviditets test. Altså jeg ble gravid på første forsøk.

Er nå i uke 24.

Lykke til:)

Skrevet

huff*trøste*

jeg har selv mistet to ganger og blitt gravid nesten med engang etterpå(bare 1 mens mellom):) så det er masse håp ville også bli gravid med engang men det beste er bare å ta det med ro og ikke tenke for mye på det ...

det skjer når det skjer

lykke til og føler med deg

Skrevet

..da jeg hadde ma sa legen at det var best å vente med å prøve på nytt til etter mensen var tilbake så vi gjorde det for å være på den sikre sida..lykke til uansett..

Skrevet

Du kan jo gjerne tro det du selv ønsker, men statistikken sier ihvertfall noe annet...

Skrevet

Jeg har også hørt om maange som har mista etter å ikke ha venta til mensen var tilbake, så jeg ville også ha sørga for å være på den sikre sida. Det koster lissom så lite uansett.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...