Gå til innhold

Spørsmål ang sykepenger og arbeidsgiverperiode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har vært sykemeldt 1 år, fått ny jobb da har man 26 uker man må jobbe før man har opptjent retten til å få ny sykemelding?

Men om en person som har vært 24 uker i jobb, blir sykemeldt nå- må arbeidsgiver da betale lønn i arbeidsgiverperioden? Regnes ikke disse 2 ukene med til de 26 ukene man har "karantene". Har vedkommende rett til sykepenger etter arbeidsgiverperioden dersom H*n er sykemeldt i 4 uker?

Litt klossete formulert, men har en liten diskusjon her

Fint om noen kan svare:)

Skrevet

26 ukers karantene? Tror du/dere er seriøst feilinformerte her...

Skrevet

Lengden av det maksimale sykefraværet er ikke endret. Slik at dette er fortsatt ett år (inkludert arbeidsgiverperioden) i løpet av de tre siste årene, man kan være fraværende på grunn av sykdom og motta sykepenger. Der den sykemeldte har vært arbeidsfør i 26 uker, vil en ny maksimal periode på ett år begynne å løpe.

(tatt fra NAV)

Hva mener du med at jeg er feilinformert- kan du ikke forklare istedenfor. Jeg spør jo fordi jeg vil vite, ikke sant:)

Skrevet

Hmm, mulig jeg er feilinformert da... Har aldri hørt om noe karantene, derfor jeg trodde du var feilinformert. Ta en tlf til NAV, muligens (legger vekt på MULIGENS) svare;-)

Skrevet

Muligens svare--- heheh de kunne ikke det:) De visste ikke... For ei bombe det var...

Ja, ja. Da lærte du noe av meg:)))

Skrevet

Bare sånn at det er sagt, så jobber jeg IKKE på NAV;-p Og ja, jeg lærte noe av deg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...