Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Når man har vært sykemeldt 1 år, fått ny jobb da har man 26 uker man må jobbe før man har opptjent retten til å få ny sykemelding? Men om en person som har vært 24 uker i jobb, blir sykemeldt nå- må arbeidsgiver da betale lønn i arbeidsgiverperioden? Regnes ikke disse 2 ukene med til de 26 ukene man har "karantene". Har vedkommende rett til sykepenger etter arbeidsgiverperioden dersom H*n er sykemeldt i 4 uker? Litt klossete formulert, men har en liten diskusjon her Fint om noen kan svare:)
*dum&deiLig*™ Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 26 ukers karantene? Tror du/dere er seriøst feilinformerte her...
Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Lengden av det maksimale sykefraværet er ikke endret. Slik at dette er fortsatt ett år (inkludert arbeidsgiverperioden) i løpet av de tre siste årene, man kan være fraværende på grunn av sykdom og motta sykepenger. Der den sykemeldte har vært arbeidsfør i 26 uker, vil en ny maksimal periode på ett år begynne å løpe. (tatt fra NAV) Hva mener du med at jeg er feilinformert- kan du ikke forklare istedenfor. Jeg spør jo fordi jeg vil vite, ikke sant:)
*dum&deiLig*™ Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Hmm, mulig jeg er feilinformert da... Har aldri hørt om noe karantene, derfor jeg trodde du var feilinformert. Ta en tlf til NAV, muligens (legger vekt på MULIGENS) svare;-)
Gjest Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Muligens svare--- heheh de kunne ikke det:) De visste ikke... For ei bombe det var... Ja, ja. Da lærte du noe av meg:)))
*dum&deiLig*™ Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Bare sånn at det er sagt, så jobber jeg IKKE på NAV;-p Og ja, jeg lærte noe av deg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå