Gå til innhold

Bare problemer.!! Nav, jobb osv. Veldig langt

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som har max uflaks, eller kan ikke folk jobben sin?

Samme hva jeg skal, så blir det bare problemer og styr, sånn at jeg må drive å ringe å mase. Å fortelle de hva de må gjøre.

Nav betaler ikke ut sykepengene mine. Hvorfor?? Jo, fordi arbeidsgiver har ikke sendt inn lønn og skatteopplysninger på meg. Ringe, mase..!!!

Har fått for lite sykepenger fra arbeidsgiver, fordi sjefen har sendt inn for få timer på meg. Ny sjef, å jeg måtte fortelle henne at hun måtte regne ett snitt over en lengre periode, da jeg ikke har fast stillingsprosent. Hun kan jo ikke ta kun for de siste ukene før jeg ble sykemld, hadde jo nesten ingen timer da. Da HUN hadde satt meg opp på færre dager enn jeg pleide å ha.

Konfronterte henne med dette, men fikk bare til svar at hun kjente ikke til reglene. Men det SKAL hun sette seg inn i jo!. LIten vits i å si det til meg da, som er frustrert og fullstendig avhengig av henne!

Legen min har tatt prøver av meg, å sendt inn til dyrkning Disse har laboratoriet kastet. Dette fordi legen ikke har klart å merke prøvene riktig! Men får jeg beskjed, nei!! Måtte dit å mase.

Dessuten må jeg må ringe å styre for å få sykepenger for neste periode, for legen min har ikke fylt ut det den skal for at jeg skal få sykepenger ut over 6 uker.

SÅ det er en heltidsjobb å være sykemld ja.

Nå sitter jeg bare her, frustert og blakk!!

Flere som opplever det som slitsomt med å måtte være så avhengig av folk som ikke gjør/kan jobben sin!

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er frustrert.

Det er neppe noen trøst, men det er ikke alltid så lett å sette seg inn i NAV sine regler og de er ikke lett tilgjengelige for råd.

Merkelig at også nettsiden ikke er bedre.

Jeg jobber i en liten bedrift med bare 5 ansatte - jeg har selv satt meg inn i tingene så godt jeg kan og sendt inn skjemane om lønn og skatteopplysninger selv.

eg kjenner til problemet.. vi venter vårt første barn og eg hadde aldri trudd at det skulle vere så mye slit og styr for å få orden på alle papirer som skal ordnes før babyen kommer..

er selv veldi frustrert over hvor dårli info og hjelp eg har fått fra arbeidsgiver gjennom svangerskapet.. eg har selv måtte levere alle sykemeldingene og andre papir til nav selv, fordi sjefen min har en tendens til å rote vekk ulike papirer.. eg har og måtte rekne ut gjennomsnittslønnen min (fordi eg får lønn + provisjon, og har dermed veldi ulik lønn) og ringt til de som betaler ut lønnen min for å få de til å sende de rette papirene til nav, selv om dette og er en ting sjefen min også skal gjøre. alle de andre ansatte sier til meg at dette er ting eg må ta opp med sjefen min fordi det er hennes ansvar at alt blir sendt og levert til nav i rett tid, men hver gang eg prøver å gi beskjed får eg bare høre hvor travelt hun har det og om ikke eg kan ringe til nav og melde fra selv, eg får jo da self litt dårlig samvittighet fordi eg kanskje har mast litt på hu, og vett innerst inne at viss eg ikke ringer og ordner ting selv kan det ta evigheter før eg får de pengen eg skal ha fordi sjefen min har glemt" å melde i fra.......og når eg tar kontakt med nav er det som regel lange køer og lite forstålese for hvorfor eg kommer og leverer desse papirene siden dette er noe de pleier å få direktesendt fra arbeidsgiveren!!!! pluss at på nav snakker de ett "rart" språk om ulike lover og regler som eg ikke forstår noenting av.... blir gal av alt dette. har hatt det slik siden tidlig i svangerskapet (fordi eg ble sykemeldt pga bekkenløysing), så dette har irritert meg veldi lenge... ser fram til permisjonen min begynner og babyen kommer, slik at eg får andre ting å fokusere på..:) for tiden så langt har bare gått i irritasjon på sjefen og alle de tingene som skulle vert ordnet...

den tidligere sjefen vår i bedriften hadde full kontroll på alt sånn og ingen andre i bedriften min har hatt slike problemer med permisjons- og sykepenger som det eg har hatt..

så ja eg forstår deg veldi godt...

hadde eg ikke følgt godt med på alle utbetalingene av sykepenger og lønn de siste månedene, hadde eg gått glipp av flere tusen krone bare pga denne sjefen min som ikke har kontroll på noe og har sendt feil info til nav....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...