Gå til innhold

Hva sier dere kristne om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...dinosaurer?

Benekter dere at de har vært på jorda i det hele tatt?

Hmmm...

Fortsetter under...

Skrevet

Neida neida, det gjør vi ikke.

Reptiler vokser nemlig hele livet , derfor ble de til svære dinosaurer før Noas tid og den store floden kom over hele jorda.

Ved den store floden (også kalt "syndefloden") så falt den beskyttende vannhinnen som var rundt jorda NED på jorda og ble til havene, noe som iigjen førte til jordras og masse mudder rundt omkring.På grunn av at denne beskyttende vannhinnen forsvant så døde reptilene/dinosaurene fortere/ fikk kortere levetid fordi de da ble utsatt for stråling som hindret dem i å leve lenge slik at de ikke rakk å bli så store.Men de reptilene vi har i dag har et potensiale i seg til å bli like store....

Du kan ta en titt på havskillpaddene som lever i havet , de er beskyttet av vannet og blir enorme .

Skrevet

Du tror nok mer enn den lokale presten i Statskirka. Hvilket samfunn tilhører du?

Skrevet

Hehe, stråling fra...GUD?? Det er det dummeste jeg har hørt :P

Skrevet

hahaha... Latterlig..! Syns nå jeg i hvertfall... OMG

Skrevet

=)=)=)

Hallo, før du får latterkrampe får jeg vel fortelle deg at det dreier seg om radioaktiv stråling i fra sola.Ozonlaget beskytter oss alle mot denne strålingen i dag slik at vi kan leve her men før var jorda også beskyttet av denne vannhinnen slik at vi mnsk levde utrolig mye lengere enn vi gjør i dag.Fordi vi er utsatt for mer radioaktiv stråling så er vår levetid forkortet slik at vi normalt lever til rundt 80år - +.Det gjelder også som sagt reptilene, derfor finnes det ikke så enorme dinosaurer i dag.Men som sagt , havskilpadden lever i flere hundre år og blir veldig , veldig store i forhold til vanlige landskilpadder, tenk at krokodillene vokser hele livet da=D))

Annonse

Skrevet

Jeg sier ikke at teorien om at dinosaurene ble beskyttet av en vannhinne er dum eller latterlig.

Men jeg er rimelig sikker på at det er flere enn trubbel og bubbel som holder på denne teorien. Og at disse er organisert i et annet trossamfunn enn "Kirken den Norske".

Så jeg spør igjen trubbel: Hvilket trossamfunn tilhører du? D.v.s. hvilket trossamfunn deler disse teoriene(denn troen) med deg?

anonym 00:25

Skrevet

Hallo

Alle levende skapninger ble beskyttet av denne vannhinnen, husk at mnsk levde i flere hundre år i følge det gamle testamente .

Denne teorien har jeg ikke fra noe trossamfunn det kan jeg garantere deg=)

Jeg er bare godt gift med en kar som har studert bioteknologi ved universitetet og bl.a underviser i biologi og fysikk ,og disse tingene er en konklusjon etter å ha undersøkt fakta =D))))))

Skrevet

Men dinosaurene døde jo ut lenge før Noas tid!!!!

De døde jo ut for 65 millioner år siden!

(måtte bare rette opp litt ;-)

Men jeg lurer også på hva slags trosamfunn du hører til trubbel and bubbel?

Skrevet

Hei Tittimor

Hvordan forklarer du da at det er funnet avtrykk av menneskefotspor i leire ved siden av dinosaurfotspor i samme tidsalder?

Slike fotspor av BÅDE mennekser og dinosaurer har man funnet over hele kloden fra samme tidsader.

:o)

Skrevet

Nei det stemmer ikke at det har blitt funnet menneskefotspor som er regnet ut til å være 65 millioner år gamle- Det var ikke mennesker på jorden på den tiden.

Men igjen- hvilket trossamfunn tilhører du?

Skrevet

Selvsagt var det ikke mennesker for 65 millioner år siden. Men ikke dinosaurer heller i følge Bibelen. Alt liv på jorden ble skapt for ca 7.000 år siden.

Men folk som tar skapelsesberetningen og syndfloden bokstavlig pleier ikke akkurat å finne seg til rette i statskirken.

Skrevet

Hei , hvor i bibelen står det at det ikke fantes dinosaurer da om jeg tør spørre?

Annonse

Skrevet

Det stemmer heller ikke at det er funnet dinosaur spor for 65 mill. år siden, det er kun teorier og spekulasjoner i fra forskere, man VET ingenting om alder.

Derimot så er det bevist at i fra samme tidsramme som man har antatt dinosaurene var fra så har man oppdaget at trær har blitt funnet forsteinet i gjennom flere tidsaldre, altså det samme treet om du skjønner , og teorien ang. en alder på 65 millioner år har blitt ødelagt av slike funn.Derfor er det ikke noen som kan si at jorda eller dinosaurene er så gamle. kun spekulere.

Min teori har bibelen som historisk grunnlag + biologiske/arkeologiske funn.

Bibelen har igjen og igjen blitt bevist riktig gjennom arkeologiske funn av forsksjellige ting helt tilbake til GT.

Når det gjelder hvilken trossamfunn jeg måtte tilhøre , dersom jeg i det hele tatt gjør det- anser jeg som irrelevant i denne sammenhengen.

Skrevet

Første Mosebok 1.24: Gud sa: "Jorden skal la alle slags levende skapninger gå fram, fe, kryp, og ville dyr, hvert etter sitt slag." Og det ble slik.

Dette var på jordens femte dag. At skapelsen var for ca 7.000 år siden står ikke ETT sted i Bibelen, men går frem av diverse stamtavler som angir hvor gamle fedrene var da sønner ble født.

Selvsagt KAN man mene at det hadde vært dinosaurer (i mørke) i lange tider før Gud skapte lyset, natten og alt det andre. Men dét bir kanskje litt sært? Dersom dinosaurene ble skapt på den femte dag, eksisterte de IKKE for en million år siden.

Skrevet

Hadde nå vært artig å høre hvor en som virkelig tror på Bibelen kan føle seg hjemme... :-)

Skrevet

Så du benekter at det fantes noe liv på jorden for millioner av år siden???

...og legger biologiske/arkeologiske funn til grunn for det!

Oj oj oj... da er det nok ikke mye vits å diskutere videre

Hehe..

Skrevet

Det værste er vel kanskje at dette er noe hun lærer barna sine også!!!!

Direkte vranglære.

"Ikke tro på det du lærer på skolen, hør heller på det dem sier i sekta vår!"

Skrevet

Kjære deg , anonym 21.57 den 4 okt.

Les det jeg skrev over her ang. vannhinnen på Noahs tid.

Jeg tror det fantes dinosaurer og at de ble med inn i Noas ark til og med, men at enkelte dinosaurer nå har dødd ut på grunn av den sterkere strålingen fra sola som vi nå er utsatt for i forhodt til den svakere strålingen som fantes før den såkalte "syndefloden"

Reptiler finnes som sagt den dag i dag og de vokser hele livet, krokodillen ville blitt en kejmpedinosaur dersom den fikk leve lengere enn den gjør pr. i dag.Dinosaurer er altså reptiler(merk.).

Det du sier er også en teori , du vet ingenting .

Skrevet

Hvilken fakta legger du til grunn for dine spekulasjoner da , Titiimor?

=o)

Skrevet

Jeg er kristen, og kan ikke si at jeg noen gang har tvilt på at dinosaurene levde på jorden.

Jeg synes ikke at det er noen motsetning mellom det å være kristen og tro på Gud, og evolusjonslæren. Personlig så mener jeg at bibelen er mer som en fortellingsbok, der vi skal trekke ut meningen med historien. Skapelsesberetningen ble fortalt gjennom generasjoner, men sett fra deres ståsted. I dag vet vi mye mer om biologi og fysikk og kjemi enn de gjorde dengang, så dermed tolker ikke jeg skapelsesberetningen bokstavelig.

Jeg TROR at vi ikke er alene her i verden, at det er en makt som er høyere enn oss, som står for godhet og kjærlighet, og for meg er dette Gud. Jeg TROR også at starten på livet her på jorden ble initiert av denne høyere makten, og at livet fikk gå sin gang frem til i dag, og videre i mange milliarder av år. At mennesket ble skapt i Guds bilde? Tja, vi er da de første organismene på jorden (som vi vet om) som tenker og handler slik vi gjør (f.eks har forestilling om religion), så hvorfor kan vi ikke tolke evolusjon som en del av Guds skaperevne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...