Gå til innhold

Åh, jeg hater den jævla elgjakta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha, ha, ha!! Jeg blir helt lattermild, jeg, når noen skriver "den stakkars elgen" Også for en god idè å begynne å avle opp elg... Hallo... det er da mye mindre humant å ta elgen ut av sitt naturlige miljø og avle den opp i fangenskap enn å skyte den.. Mener da jeg.

Når det gjelder å gå i skogen under elgjakt: Her hos oss er det bare en-to uker som det er elgjakt. Etter det er de stort sett ferdig. Og uansett, om man forhører seg litt med grunneierene, så finner man alltid skog-områder som det ikke blir jaktet i også midt under jakt-tiden.

Jeg gidder i allefall ikke irritere meg! Men jeg holder meg unna der det blir drevet jakt.. ikke fordi jeg er redd for å bli skutt, men fordi jeg ikke vil ødelegge jakten for de som er ute...

Jeg så en elg som var blitt påkjørt av en bil og var hal-død her om dagen.. Den hadde det ikke noe godt. Blir det ikke jaktet, vil det skje flere sånne ulykker, og flere elger vil dø en naturlig død i skogen, noe som ofte heller ikke er en smerterfri død...

Pust

Skrevet

så lenge jakten foregår på en human måte, har ikke jeg noe problem med jakt. d er da mye bedre at bestanden holdes nede på denne måten enn at d blir altfor mange dyr på en biotop (ekke d d d heter tro?;o)) slik dem sulter ihjel pga matmangel og blir drevet ut av områdene sine pga "overbefolkning" å sånn..

hvis man ser på alternativene, er nok ikke HUMAN jakt med dyktige jegere, så veldig ille.....

selv er jeg fryyyktlig glad i dyr, spiser ikke plagsomt mye kjøtt og er medlem i de fleste dyrebeskyttelesorganisasjonene som er ;o) bare sånn d er sagt hehe ;o)

Skrevet

Tror du har missforstått ekstremt.. Hvem har nevnt noe om å avle opp elgen? Jeg fant ikke noen innlegg som sier det. Hvis du sikter til mitt innlegg så skrev jeg at dersom vi hadde behov for elgkjøtt, DA hadde vi avlet opp elg og slaktet de. Men det var absolutt ingen forslag eller idè... burde lest litt nøyere ;)

Og dere som sier at jakt ikke er for morro skyld.. Neivel? Så hvorfor går mange mannfolk å gleder seg til jaktsesongen, pakker sekken og drar meg seg en haug med kompiser på "kosetur" til skogen for å sette et skudd i hodet på dyra? De gjør det vel fordi de har lyst og fordi de får et type kick/kos/glede av det? Aldri hørt om noen som skal på jakttur som gruer seg...

Skrevet

Er mange som er litt naive i forhold til jakt skjønner jeg. Hvordan tror dere det vil se ut i skogen dersom dyra avler i hytt og pine og aldri blir skutt?

Det ville myldret av sykdommer og dyra ville sultet!!

Så da hadde vel dere dyrevernere fått jobben med å renske skogen for selvdauva stakkars dyr!

Det er en grunn til at det er kvoter på hva du kan skyte, det er fordi de prøver å ha litt kontroll på det. Feks er rådyrbukke jakten først, det er fordi rådyrgeita og ungene er fredet.

Må si meg enig hu ene over her en plass at det er værre å fø opp dyr for å sende de til slakteriet å drepe!

Men Nøffemor!

jegerene ferdes ikke overalt da, det er mange plasser i skogen man kan oppholde seg uten at det er fare for å bli skutt, men et lite tips, ikke ta på deg horna når du skal ut, da er du litt ute å kjøre hehe! Vet ikke hvor du bor, men rundt Oslo området er det ikke lov til å skyte elg i helgene og dette gjelder også ofte i bynære områder :-) Er bare å forhøre seg litt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...