miren Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Har man angrefrist etter å ha skrevet under på skjøte ved overdragelse av eiendom?? Jeg og x.samboer var i banken å skrev under disse papirene på tirsdag, men nå er jeg redd jeg har gjort noe dumt:( I fortvilelse ble jeg med og skrev fra meg min del av huset for en liten sum. Har vært et veldig tøft brudd og ønsket vel bare å få det overstått. Men nå angrer jeg altså så veldig og tenker jeg burde søkt advokathjelp for å fått det jeg har hatt krav på.. Er det for sent?
mamma >to gull Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Ikke hvis x'en din blir med på det, så er det ikke for sent, for skjøte er vel ikke sendt for tinglysning alt regner jeg med... Men det spørs jo om du får med x'en da...
Hjertefamilien Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Så lenge du har skrivd under er jeg rimelig sikker på at du ikke har noe å fare med, dessverre..... Trist at du angrer på avgjørelsen du tok om tirsdagen...
Gjest Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 i avtaleretten er det paragrafer som regelurer f.eks tvang. Hva er så tvang? Kan psykisk påvirkning f.eks komme under dette? Det blir nok ikke en lett vei å gå, men sjekk hva advoktahjelpen din sier.
___ Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Ring banken og forklar situasjonen. Hvis du følte deg presset kan det hende det lar seg løse. Ring nå med en gang hvis de har åpent på kundeservis. Om ikke så ring umiddelbart i morgen tidlig. Du må ikke vente. Jeg tror banken kan stoppe prosessen hvis den ikke ha kommet for langt. Få tak i enadvokat med en gang.
miren Skrevet 27. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2007 Var igrunnen det jeg fryktet:( X`en kommer ikke til å bli med på å endre papirene nei, han er jo glad til for at han slapp å betale meg mer. Men syns ikke det er riktig så lene han trua meg til å ta den avgjørelsen je gjorde. Det kom fram ettepå, og han innrømmet å ha skremt meg for å få meg til å skrive under.
miren Skrevet 27. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2007 Tusen takk for svar! Skal ringe i morgen tidlig jeg:)
___ Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Er det tvang eller trussler inne i bilde er ikke avtalen gyldig. Det kan være vanskelig å bevise, men du må kontakte banken fort. Det kan stå om timer før banken mister muligheten til å få stoppet avtalen, og da tror jeg det blir værre. Du kan også ringe politiet hvis det var snakk im trussler eller lureri. De kan også hjelpe deg, men sansynligvis kommer du ingen vei uten en advokat.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 om du har skrivet over huset på han og han har skrevet under på lånet og dette skjedde på tirsdag så har ikke skjøtet kommet fram enda. banken her nektet og skrive over låne før skjøtet var i orden. pga at ikke far skulle bli sittende igjen med fult lån og halvt hus (om jeg ville lure han). de så det som mere gunstig at jeg ble sitende igjen med halvt lån uten hus (om han ville lurer meg) om dere gjorde dette i banken, så kan du ringe og få skjøtet sendt tilbake til deg. og med litt flaks så går det flott. (ikke ringe til banken altså, men de som driver med skjøter. husker ikke hva de heter.) problemet da er jo at far og banken kommer til og tilte i vinkel. du kan da si at du nekter og lever skjøtet før en advokat har sett på om avtallen økonomisk riktig for dere begger. kan forsovit hende at banken ikke skriver over lånet til far før de har fått godskjenelse på skjøtet. banker er forsjelige sånn. om det er barn i bildet så må du finne ut av om denne kranglen og kampen er verd det. å om far er en sånn persjon som vil bli bitter og sur, tver og vanskelig for evig og altid. eller om han glemmer fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå