Gå til innhold

Vet dere hvordan tvillingene ligger?

Jente73_tvillinger

Anbefalte innlegg

Heisann,

Legen min mener at tvillingene ligger oppå hverandre, noe som kan forklare at jeg allerede i uke 15+5 har fått en "tute-mage". Vet dere hvordan de ligger?

Vet ikke hvorfor, men jeg trodde liksom at de naturlig ville legge seg ved siden av hverandre slik at du hadde en baby på høyre side og en på venstre... :)

Fortsetter under...

Mine ligger nå i uke 31 i tverrleie begge to, som i en hengekøye. Jeg er liten av vekst, så tror de får mer lengde av å ligge sånn enn i hode/seteleie. Før lå nemlig en i sete og en i hode, som visstnok er mest vanlig. Jordmor sier at selv om de ligger på tvers nå, innstiller de fleste seg "riktig" før fødsel. Hun sier de har god plass til det enda... (selv om jeg synes det kjennes helt fullstappet ut!!!)

De ligger faktisk over skjema enda i vekst (disse skjemaene er jo utviklet for enlinger), og begge vokser helt likt. Hvem skulle tro at lille meg kan få to store barn....hihi...Håper uansett de snur på seg, for med to i tverrleie er det utelukket med vaginal fødsel

Hei!

Jeg er i uke 16 og på UL i dag lå tvillingene ved siden av hverandre - den ene med hode ned og den andre med beina ned. Men regner med at dette endrer seg hele tiden siden de har nok av plass en liten stund til i hvert fall.

Men fikk se at det mest sannsynlig er to jenter:-)) Så da blir det fire jenter og en gutt i familien - tror dere han får bruke badet mye i framtiden eller??!!!

Annonse

Hei på dere alle sammen!

var på ul i overigår. Er i uke 21 nå. Mine lå den ene til høyre side med hodet lengst ut. Og den andre i setet mitt.....med hodet andre veien så begge har beina nedi mot tissen min skal si jeg kjenner liv der om dagen ja. Morkaka mi ligger rett over hele midtmagen midt på så der kjenner jeg ikke så mye.

Hei tvillinger på vei,

hehe, lo godt av kommentaren din om den stakkars guttens framtid på badet!! Nesten så han burde få sitt eget....

Uansett, gratulere masse med jentene :) Men - tør dere stole på dette da? Jeg kjenner 2 stk her i hjembyen min som har fått feil informasjon når det gjelder kjønnene, det skal visst være så vanskelig å se når det er tvillinger?

Vi må nok ta det med en liten klype salt, har en veninne også som fikk beskjed om "feil" kjønn.

Men hun printet ut et bilde til oss av den ene og det kan nesten ikke være feil - hun ligger med rompa rett i fleisen på oss og med beina i alle retninger:-))

Men siden vi skal ha så mange UL undersøkelser så håper jeg å få det bekreftet/avkreftet senere!

Mannen i huset har brummet rundt hele helgen om kjærester, pubertet, hormoner etc etc så tror han er litt nervøs:-)))) Det blir tre jenter som kommer i puberteten samtidig og en mamma i overgangsalderen - stakkars pappa!!!

Men det deiligste er å se at de koser seg der inne og vokser seg store og fine!

Mine har hele tiden lagt slik:

Tv 1; med hode ned

Tv 2; med rumpen ned

Begge ved siden av hverandre.

Men i uke 37 lå også Tv 2 med hode ned, og de lå ved siden av hverandre.

I uke 38 ligger de oppå hverandre, i et kryss. TV1 med hode ned og Tv2 med hode opp.

Jeg skjønner ikke at de har plass til å snu seg, for magen e knall hard og står i spenn!!!! Utrolig hva som går.

Men nå e det bare en uke igjen så tar de jentene med ks. Jippi:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...