Gå til innhold

Kjenne liv i uke 13??

Anbefalte innlegg

Dette er den tredje dagen jeg kjenner en bevegelse nederst i magen.. den kiler nesten! og det er ikke luft... en helt annen følelse!! har virkelig ikke kjent det her før.. komme ofte om jeg reiser meg fort opp eller nyser..

Er mitt første svangerskap. Kan det være babyen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10499311-kjenne-liv-i-uke-13/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke umulig at det er lille nurket du kjenner...kjenn etter når du sitter i ro også...om en uke er du helt sikker...hvis de samme bevegelsene er der fortsatt...kan du nok være helt sikker på at det er babyen. Kjenner etter hver dag jeg også. Kjennte tydelig liv i uke 12 med første...var akkurat som minikattepoter som tråkka på magen inni liksom...vaaaanskelig å beskrive, men helt fantastisk følese når du vet det er lille nurket du kjenner...:) Håper jeg kjenner noe snart jeg også.... er i uke 11+2 da....så...er kanskje titt tidlig enda....hehe:)

Det er veldig uvanlig å kjenne det så tidlig, spesielt med nr.1. Det kan jo være luft eller livmoren som utvider seg. Det er mer vanlig nærmere uke 20 å konstatere bevegelser første gang. Dessuten er fosteret så lite at det er så å si umulig å kunne kjenne at det sparker enda.

Selv venter jeg nr.3, og forventer ikke å kjenne noe for om 1-2 uker. Er 13+4 i dag, og det er jo ikke mange gram inni der til å bevege seg.

Men når du kjenner det en dag på ordentlig, da vet du hva det er. Da er det ikke tvil.

Jeg er 12+0 idag og er temmelig sikker på at jeg kjente liv i går og idag. Helt subtil kiling. I første svangerskap kjente jeg ingenting før uke 18, men da var det et ordentlig spark som ikke var til å ta feil av. Hvis jeg hadde visst hvordan det kjentes ut med små jevne bevegelser den gangen, hadde jeg kanskje kjent det før men ikke trodd det var babyen. Nå er jeg faktisk nesten 100% sikker...

Jeg er i uke 12 og jeg kjenner at noe skjer...om det er babyen som beveger seg eller livmoren som pulserer det vet jeg ikke helt...det er akkurat som om det sier Tikk Takk Tikk Takk og særlig om kvelden.. gleder meg sååååå til å kjenne et skikkelig livs tegn:))

(vi kaller lille gullet for Tikk Takk å der av)

Er ikke godt å si.. har bare ikke kjent sånne bevegelser før! er absolutt ikke spark det er snakk om altså!! men små "røre på seg" bevegelser... det kiler skikkelig!!

Fosteret mitt er nå nesten 7 cm.. og på Ul var det veldig aktivt..

Men er jo ikke sikkert deter fosteret jeg kjenner for det.

Annonse

Utdrag fra uke 13 på Bim:

"Allerede nå er det noen som kjenner liv hvis de kjenner riktig godt etter. Dette er så tidlig at det er snakk om at du kanskje kjenner noe den ene dagen og så kan det gå et par dager/uker til neste gang".

Jeg er 12+0 i dag, og har kjent liv 2 ganger med flere dagers mellomrom. Jeg er 2. gangs-gravid, og vet hvordan dette føles. Det var helt nede i lysken nesten, og bare ett lite "dunk". Sist kjente jeg liv første gang i uke 16. Men nå vet jeg jo hvordan det er. Jeg vet at det ikke er luft eller lignende, for dette var helt nede bak symfysen, og der er det bare livmora som er nå. Tarmene er jo dyttet lenger opp.

Herlig følelse! Gleder meg til jeg kjenner det daglig.

Hei på deg

Jeg er i uke 12+2 i dag og har kjent liv flere dager på rad. På torsdag var jeg på min første ul (på grunn av tett oppf for forrige svangerskap), og da sa legen at det ikke var rart at jeg kjente barnet sånn som det rørte på seg. Det humpet opp og ned inni der :-)

Det er veldig forskjellig når man kjenner liv første gangen, og noen er mer følsomme enn andre osv.

Hvis du tror du har kjent liv, så tror jeg det også.

Uansett, så er det ikke lenge til du får kjenne det mer markant. Det er absolutt noe å glede seg til. Kjenn spesiellt etter når du hviler deg litt etter en lang arbeidsdag osv.

Jeg syns også jeg kjente noe om kvelden i forgårs - en sommerfuglvinge mot innsiden av magen, liksom, og selv om det er LEEENGE siden sist jeg var gravid (11 år!) så minner det meg veldig om det jeg kjente da. Det var ganske annerledes enn de mer krampeaktige følelsene jeg har hatt i blant før i svangerskapet, som kjennes som livmoren som strekker seg, og lignet heller ikke på luft i magen. Men hvem vet, kanskje det er fantasien min?

Nå ligger jeg hver kveld og kjenner om jeg kanskje kjenner nurket igjen :)

Jeg trodde også jeg kjente noe for noen dager siden. Er bare i uke 13... Vet ikke hva det var,men har ikke kjent det før, eler siden, selv om jeg har kjent masse etter!

Vanskelig å beskrive hvordan det var,men akkurat som noe "sklei" litt rundt inni magen..der jeg vet babyen er. Kilte litt..

Blir gøy å kjenne det "for ordentlig". Når man ikke er i tvil,mener jeg!

Annonse

Jeg er kommet over i uke 13 nå,og jeg sverger på at jeg de siste to dagene har kjent tegn til liv..en boblende/kilende følelse...Gravid med nr to,og syns det er herlig å få det bekreftet at det er noe nedi der.. På min side nå,hvor det står om uke 13,står det faktisk at det er mulig å kjenne liv..ytterst få står det,men det kan faktisk forekomme!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...