Gå til innhold

Uff jeg gruer meg...


Anitahar2barn

Anbefalte innlegg

Vil bare lufte tankene mine litt..kanskje noen kjenner seg igjen og kan gi meg noen tips eller no...er litt bekymret.

 

Jeg har et vikariat fram til nov/ des i år, men hvis denne personen ikke kommer tilbake kan jeg kanskje få fortsette(noe jeg egentlig er avhengig av økonomisk). Er i min 6. uke idag og merker allerede at jeg er veldig sliten og har litt ryggproblemer. På jobben jobber jeg 9 timers skift og det er stillesitting, er heldigvis alene da så kan gjøre litt hva jeg vil(kaste opp f.eks. :-) ). Jeg har tenkt til å skjule graviditeten frem til jeg får vite om jeg får fortsette...Jeg kan jo ikke sykemelde meg for da vil dem jo ikke ansette meg videre. Merker at det tar på. Bekymrer meg for å bli verre enn dette, er jo ikke akkurat langt på vei. Noen som har noen råd eller noen oppmuntrende ord. Forrige gang var jeg sliten og kvalm fra uke 8 til ca tre måneder på vei tror jeg, men kastet ikke opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkats deg.. det er en ganske kjedelig situasjon! Jeg var borti det samme i et eiendommselskap. Men.. arbeidsgivere kan ikke si deg opp på grunn av graviditet- Dette har det blitt regler for. jeg hadde som du sier holdt ut til jeg evt fikk vidre jobb og holdt på til det bare ikke går mer og deretter sykmeldt meg. Om arbeidsgiveren spør om du visste om dette kan du jo bare si nei? Håper det ordner seg for deg. Jeg føler veldig med deg for det er sannelig ikke noe godt å sitte sånn på jobb når øya går i kryss av kvalme! Lykke til videre i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :-) Vil nok fortsatt være ansatt, men det kan jo hende de vil få tak i en ny vikar...men ¨så lenge jeg er ansatt så har jeg vel kanskje noen rettigheter. Jaja..får sjekke opp litt. Vi får håpe det ikke blir verre iallefall. Lykke til til oss alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...