Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Del Skrevet 27. september 2007 Hei, jeg går ut i fødselspermisjon om 6 uker. Har lyst å flytte tilbake der jeg kommer fra, ikke helt enda, men før permisjonen er over. Har ikke lyst til å flytte før jeg har fått ny jobb. Har funnet en jobb der jeg har lyst på, men lurer på om det er litt for tidlig å søke. Nytter selvsagt ikke å ikke si at jeg er gravid, siden jeg er 7 mnd på vei.. Usikker om jeg skal søke uten å skrive noe om det i søknaden, eller om jeg skal ringe og snakke med dem. Jeg vil jo evt gå rett i permisjon så det er selvsagt ikke spes gunstig for dem å ansette meg, selv om de egentlig ikke kan ta hensyn til det. Hva ville dere gjort? Ventet og sett om det dukker opp nye spennende jobber? Eller kjørt på nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10497266-for-tidlig-%C3%A5-s%C3%B8ke-ny-jobb/
Tarzan06 Skrevet 8. oktober 2007 #2 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ville søkt, så vet de i alle fall om at du eksisterer! Om du ikke får jobb nå, så kan det jo være at de husker på deg dersom de trenger flere folk senere? Ikke mye å tape på det vel? Hvis du har en kompetanse som det er vanskelig å få tak i, så kan du jo være heldig å få jobben allerede nå. Jeg tror kanskje jeg ville sendt søknaden uten å si noe om graviditeten, da har du i alle fall mulighet til å få en "nøytral" vurdering. Hvis du bli innkalt til intervju, så vet du at de er interessert. Om de dropper deg etterpå kan du vel dessverre ikke gjøre noe særlig, men mindre du søker jobb i det offentlige. Der har du krav på å få se søkerlister m.m., og dermed få vite om den som ble ansatt faktisk var mer kvalifisert enn deg, eller om det var graviditeten som gjorde at du ikke nådde opp. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10497266-for-tidlig-%C3%A5-s%C3%B8ke-ny-jobb/#findComment-10588615
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå