Gå til innhold

Min opplevelse av medisinsk abort..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skriver jeg ikke for å provosere noen, men ønsker å dele min erfaring med en medisinsk abort.

Jeg fikk medisinsk abort i siste liten, da den skal taes før uke 9.

Min avgjørelse var klar, da jeg har 3 barn fra før.. den siste er bare noen måneder.. Så jeg var sikker i min sak..

Følte at medisinsk abort var mer naturlig, og skånsom for fosteret.. da det dør av tabletten man får.. i steden for å bli sugd ut levende..

Jeg ble forberedt på at det var smertefullt da jeg kom på sykehuset. Lå i mange timer på sykehuset uten at noe skjedde.. Maste meg til å dra hjem.. Da blødningen startet, hadde jeg overhode ingen smerter... og da fosteret kom ut, heller ingen smerter... Det var rett og slett en smerte-fri abort.. Trodde ikke det var mulig.. I dag, dagen etter... blør jeg nesten ikke.. Alt gikk veldig fint..

Bortsett fra at min nyskjerrighet ble for stor... Studerte fosteret, og det skulle jeg aldri gjort.. Sykt hvor mye som er dannet på 9 uker.. Ble hysterisk lei meg når jeg fikk se det... Men angrer uansett ikke min avgjørelse.. Barn skal følges opp, og det krever mye.. Men selvfølgelig, det er en gave å kunne få barn..

Jeg skal uansett beskytte meg nå, for å ikke bli uønsket gravid igjenn... ønsker absolutt ikke flere aborter.. Har satt sine spor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok en medisinsk abort for sju år siden. Jeg var også sikker i min sak og har aldri angret siden.

Jeg hadde omtrent samme opplevelse som du. Det var vel bortimot smertefritt. Lå og koste meg med pocketbøker noen timer før jeg tok en taxi hjem. Blødde ganske mye første dagen, men etter en dag hjemme var jeg på skolebenken igjen.

Jeg la aldri merke til noe foster eller forstersekk. jeg var kun 7 uker på vei tror jeg, så det var sikkert ikke så mye å se. Og tro du meg, jeg er nysgjerrig og ville fått med meg dette hvis mulig. He he.

Hyggelig å høre at også andre har hatt positive opplevelser rundt abort. Synes det er så mye skremselspropaganda som versjerer, som jeg selv føler ikke har rot i virkeligheten (sett fra mitt ståsted).

• 1 måned senere...
Skrevet

Tok med.abort for 5 år siden. Jeg synes det var en ekkel opplevelse som jeg aldri vil glemme. Jeg leste at man sliter mer psykisk etter en slik abort enn etter kir.abort.

Det at man ligger i timesvis på sykehuset og rett og slett får "kynner" er ganske så ille.

Jeg var i midten av tyveårene da jeg tok aborten og var da heller ikke ung. Hvis jeg skulle gjort det igjen ville jeg tatt en utskraping og ferdig med det.

Synes det rett og slett var for virkelighetsnært en fødsel...

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg er helt enig med anonym over her. synes det var helt grusomt å ta med. abort. jeg lå med store smerter på sykehuset, og det føltes så meningsløst, når jeg måtte dra derfra uten en baby i armene. trodde ikke at det skulle gjøre så vondt. det ble altfor virkelighetsnært en fødsel for min del. synes det var en fryktelig opplevelse og måtte gå igjennom, når jeg allerede hadde det fælt pga valget jeg hadde tatt. det aller værste var når jeg skulle gå ut av bilen når vi var kommet hjem, for det fosset blod når jeg reiste meg opp. jeg ble kjempe redd. vil aldri oppleve dette igjen! har hatt vonde studer i ettertid og følt at det er noen som mangler.

aborter oppleves nok veldig forskjellig fra person til person!

Skrevet

Hei på dere :)

Vil gjerne fortelle om min opplevelse også! Føler jeg har vært kjempe heldig! Var på sykehuset onsdag og fikk med tablettene som fullfører aborten hjem. Disse tok jeg torsdag morgen. Var forberedt på smerte, men kjente overhodet ingenting! Trengte heller ikke smertestillende! Lå hjemme i sengen og så på diverse filmer hele dagen! Min store skrekkfantasi var tanken på det som muligens "kom ut". Hadde stearinlys på badet, noe som virket veldig beroligende. Etter noen timer sluttet klumpene å komme og jeg har nå kun en vanlig mens..

Anbefaler andre på det varmeste å gjøre dette hjemme. Trygghet å vite at man når som helst kan kontakte legen på sykehuset og komme dit om noe ikke føles ok. Nå er jeg veldig lettet over at alt gikk bra!

Lykke til andre i samme situasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...