Gå til innhold

Dårlig samvittighet overfor venninner


Nivea30

Anbefalte innlegg

Har en del venninner som alt har barn, og mange av dem fortalte meg svært tidlig i svangerskapet at de var gravide. Sambo og jeg har ennå ikke fortalt noen om graviditeten, og nå er det nesten slik at jeg gruer for å fortelle fordi jeg er kommet så "langt". Er 8+3 nå, men føler liksom at de blir litt snurte når de ikke får vite noe før det er gått tre mnd. Jeg vet at noen av dem "forventer" at vi deler slike ting med hverandre ganske tidlig.

 

Vet jo at det er mitt valg om jeg vil fortelle eller ikke, men jeg synes det er litt vanskelig likevel jeg. Føler nesten jeg bløffer dem litt, om dere skjønner hva jeg mener, likevel har jeg ikke lyst å gå ut med det før jeg er kommet meg over 12-ukers grensen.

Dette var bare et lite hjertesukk fra meg. Er litt hormonell idag:) Snufs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønar deg godt! Ei venninne i klubben har nettopp født, og endå ei er gravid. Begge fortalte det då dei var ca 5 veker til heile klubben.

Er berre 5+3 sjølv no, men har ikkje lyst til å fortelje det før om ei stund enno. Men er litt redd for at det skal bli litt sure miner når eg først røper det...

Men til sjuande og sist er det jo kvar enkelt som må bestemme dette. Og vi har jo ein pappa oppi det heile også, og min mann vil iallefall ikkje at vi skal fortelje det til venner enno, og eg må jo prøve å respektere det også.

Har fortalt det til to veldig nære venninner, men forteller eg det i klubben, er det jo sjanse for lekkasjar ganske snart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Fixen, ser litt etter deg - godt å se at alt fortsatt går bra!!! angående ditt dillema, jeg fortalte nesten ingen at jeg var gravid sist, og heller ikke at vi mistet. så ble det natrulig å fortelle det etterhvert, når andre opplevde lignende ting eller snakket mye om å bli gravid - da orket jeg ikke "fake" lenger. det jeg sa da, var at var lei meg hvis de opplevde det som svik fra meg, men at jeg bare ikke hadde klart å fortelle det før, at jeg skulle ønske jeg hadde klart det, men at det ble viktig for meg å få være ganske alene med det en stund. Jeg understreket også at jeg hadde syntes det var vanskelig å ikke fortelle dem, men at mitt behov for å ikke gjøre det ble overkjørende.

De forstod de alle sammen - det må jo folk nesten forstå, man har ulike behov for må jo ivare ta dem. Lykke til uansett!!!

jeg fant forresten el igjen denne perioden, og er et par dager på overtid hva gjelder spotting, har hatt masse mensmurringer som nå har gitt seg litt, så her er det gryende håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to. Det er sant det Nibba, det er jo vi selv som bestemmer til syvende og sist. Det må de bare godta, vi er forskjellige alle sammen. Ønsker deg hvertfall lykke til videre med magen!:)

 

Lucy, har sett etter deg jeg og! Er jevnlig inne på bli gravid for å se om det er skjedd noe spesder inne. Har du hatt deg en liten bim-pause? Ang. det du skriver, så er jeg akkurat lik deg. Derfor jeg også velger å holde det skjult enda litt lenger. Godt å høre det ikke bare er meg:)

Så spennende at du fant el denne mnd, når har du ikm? Jeg skal krysse fingrene for deg. Håper sånn for deg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fortalte det til de nærmeste venninnene som jeg har klubb med da jeg var litt over 5 uker. klarte ikke og holde meg!! Men hvis noen av de noen gang kommer til og velge og vente med og fortelle dette til når de blir gravide ville det ikke falt meg inn og bli snurt over det! Gjør som du selv vil, det er du som bestemmer. blir de snurte over at dere venter er det deres eget problem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi blaffen i det, tenk hvor glade de blir når du først forteller det? Kanskje noen allerede har hatt mistanke også uten å våge å spørre.

Nei, ikke ha dårlig samvittighet, det er litt kuult når folk holder på en slik fin hemmelighet en stund! No problemas. Du er flink! Dette blir morsomt å fortelle når du/dere er klare. Du har karakter så skam deg ikke! Lykke til! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen, fiksen! koselig å bli sett etter :) jeg har vært så leeeeiiiiiii, så derfor litt mindre på bim, men nå har vi en så koselig tråd der inne, 3 stykker det er godt håp for nå i løpet av helga! jeg har ikm ca nå, ingen tegn til tanta, men masse mensmurringer i beg av uka og forige uka, så HÅPER!!!! melder fra utover uka :) lykke til fortsatt til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at man skal snakke om karakter når det gjelder å holde dette hemmelig. Noen ønsker å dele dette fantastiske med sine venner; det er raust synes jeg! Enhver må bestemme hva som er riktg for seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...