Gå til innhold

Om du hadde fanget en mus i musefella, og den satt bom fast under metallet med bare venstre lår og hofte (ok,litt detaljer må man ha),mens den bedende kikket på deg med nydelige svarte øyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

LYS LEVENDE.Hadde du sluppet den fri?

Jeg fanget nå ei mus i felle nettopp. Nydelig liten sak.Han var kjempesøt.Viste den fram til småen,som smilte og sa "wow". Visste ikke hva han kunne kalle nurket.

Vel...jeg syntes synd på skapningen,og vandret avsted med mus i felle,til andre siden av veien et godt stykke unna, og slapp den fri...

:-/

Vet ikke om jeg nå er dyreplager eller frihetsgudinne i musa sine øyne.....tviler selv også.

Hvorfor må det være mus som kommer inn i huset????

Og hvorfor kunne den ikke sitte med hodet først foran fella,og ikke rumpestumpen?

Skrevet

Du får trøste deg med at det er en pip-pip eller pusekatt i nabolaget som kan gå og legge seg mett og god i kveld.

Skrevet

He-he. Ja, musa klarer nok i hvertafll ikke å løpe ifra de med brukket lårhals :-)

Skrevet

Huff, ja - dette er så fælt !

Stakkaren har sikkert brukket foten og kommer vel ikke til å klare sg likevel (ikke noen trøst dessverre) men jeg hadde nok gjort som deg, sluppet ham fri.

Men hva hvis du kjører på et dyr, som ligger og vrir seg i smerte på veien - hva tusan gjør man da !!?? (bortsett fra å ringe viltnemda/politiet som bruker en evighet på å komme)

Grusomt !!

Håper jeg aldri opplever det.

Skrevet

Fytti..

Musefeller er fælse spør du meg.

Jeg pleier heller å fange de, også bærer jeg de ut igjen..

Så mitt svar er at man skal slippe de fri.

er vel ikke noen vits i å drepe de. bedre å ta de med til et sted de "får lov til å være"..

Skrevet

uff,ja det var ikke noe morsomt....Men musebæsjer overalt inne i huset er ikke ønskelig.

Han hadde sikkert brukket lårhalsen...men det var da utrolig hvor "freskt" han prøvde å løpe likevel.

Mulig det er musebiff for en katt eller fugl på menyen i kveld...

Har faktisk dårlig samvittighet jeg...

Skrevet

om de ikke har vondt da..

Om man først bruker musefelle og musa sitter i den, da er det bedre å ta livet av den enn å la den løpe rundt med skader.. det er jo ikke særlig humant.

Og det er også derfor jeg virkelig misliker musefeller. fordi det ofte bare tar et ben e.l.

Skrevet

Det er bedre å bruke rottegift.

Da spiser de seg mette, de får ikke vondt, men bare sovner inn..

er ikke det mer humant da?

Skrevet

Egentlig er jeg snill.Pleier heller slippe ut fluene istedenfor å drepe dem...

:-/

Håper nå den kan komme seg igjen, men det er vel bare wishful thinking.

Mus er skadedyr,og har masse sykdommer de kan spre,så jeg kan ikkke ha dem i huset...Derfor vi har fått katt nå,men han er så liten enda,at han ikke har begynt å fange mus.

Skrevet

Men om de spiser rottegift,kan de dø et sted inni veggen,og det STINKER!

Dessuten kan småbarn og husdyr spise det også..så jeg liker ikke gift.

Men alle forslag ellers mottas med takk.

Har spredd noen greier rundt huset som skal forhindre sånt,og som ikke skader dyrene våre.Men jeg tror ikke det virker.

Hm..kanskje jeg skal kjøpe sånn stikkontaktgreie som sender ut høy lydfrekvens? Hjelper det,montro?

Skrevet

Det har du helt rett i..

Hmmm..

Kjøp deg 2 katter til :D

Ellers så sier de at de stikkontaktgreiene virker, men jeg lurer på om ikke andre dyr også hører det. noe som er svært plagsomt for katten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...