Gå til innhold

Noen som har tatt Icsi ved det offentlige i haugesund eller haukeland??

Anbefalte innlegg

Jeg har pcos og mannen min har svært dårlig sædkvalitet.

venter på nr sjekkprøve på spermen hans, men det ser dårlig ut.

Så vi må nok ha icsi og Tesa eller tese.. E ikkje helt inne på alt dette enda.

Men vi lurer altså på hvor vi skal søke oss inn.

Klinikk hausken e et alternativ vi e veldig interessert i, men det koster jo sitt.. Så lurte på å begynne i det offentlige..

Noen som har erfaringer med haugesund eller haukeland??

Fortsetter under...

Vi er i samme situasjon. Jeg har PCOS og mannen har dårlig kvalitet. Vi skal på samtale i Haugesund i november. Vi ønsker også å begynne i det offentlige, siden privat blir dyrt. Andre sier at de er veldig flinke i Haugesund, men jeg har jo ikke noe erfaring selv enda.

Fikk sendt henvisning til haugesund på fredag, og da regnet de med at vi kom til samtale i februar, og hvis alt gikk greit der, så var det bare å starte ved første mens.

Synes det var ganske kjapt, har hørt at det skal være så lang ventetid på dette. .

Ved haukeland fikk eg bare beskjed om at aldersgrensen var 25 for å få prøverør, dette sa ingen andre noe på. De synes det var kjempe flott at eg var 24 og i min beste alder til prøverør.

Så det blir ikkje noe haukeland på oss nei. Ho virket så sur og lite hjelpsom ho på haukeland at.

Ho i haugesund var veldig hjelpsom og forklarte liksom litt.

Skal de inn i testiklene og hente ut sperm på din partner?

Forsto det sånn at det måtte vi.

Hvis det ikkje funker ved det offentlige skal vi på Klinikk Hauken, har hørt utrolig mye fint om han.

Håper det klaffer for dere i november da :-D

Lykke til strilen:-)

Jeg har et mislykket forsøk bak meg,på Hgsd sykehus. Jeg var fornøyd med oppføging,informasjon,leger og s.pl der:-) Jeg har også pco...Men vi har vurdert og hoppe over til hausken.

Tenker liksom litt sånn at, kan ikke han hjelpe oss kan ingen:-) Han er jo utrolig dyktig:-)

Det har i grunn gått veldig fort for oss dette.

Men valget står mellom haugesund og hausken.

Eg tenkte som så at om vi bestemmer oss for hausken så kan vi alltids avbestille hos haugesund. Men greit at behandlingstiden blir kortet ned noe.

Vi kunne komme til hos hausken i november hvis vi ville.. Så eg tror vi bare får tenke litt over dette.

Det e vel og sånn at man ikkje får støttet medisiner over 15000 for mer enn 3 forsøk??

E ikkje helt sikker på alt enda. Mindre enn en uke siden vi fikk vite at vi mest sannsynlig trenger prøverør, så det har vært mye informasjon.

Vi venter på å få avklare ka den siste prøven samboer skal ta viser.

han skal ta den i november, så det kan ikkje skje noe før den tid uansett.

Men tror ikkje ho synes at sannsynligheten for å få dette til uten prøverør var noe stor.

E det Icsi dere har tatt??

takker masse for svar

Hei der Trulte80

Vi har hatt 3 forsøk på Haugesund sykehus og 3 forsøk ( 1 fullt forsøk +2 innsettinger av fryste egg) på Klinikk Hausken. Vår beste opplevelse var Klinikk Hausken. Ikke det at sykehuset på noen måte var dårlig - det er mange som lykkes her, men oppfølgingen og måten vi ble ivaretatt på var så mye bedre hos Hausken. Det er en god og avslappet atmosfære på klinikken som gjør at du slapper veldig godt av og de er flinke til å ta hensyn til dine behov og dine følelser omkring det hele. Jeg anbefaler Hausken på det beste selv om det ble ganske så dyrt. Jeg ble gravid på det siste egget de satte inn og har temin om 22 dager.

Haugesund er en veldig bra by å dra til dersom dere skal ha prøverørs, enten det er offentlig eller privat. Lykke til !!!

Annonse

Hei der igjen!

Vi har hatt Icsi alle gangene. På sykehuset fikk vi ingen fryste egg på 3 forsøk(selv om det var noe de snakket veldig mye om). Fikk bare 2 gode nok egg alle 3 gangene på sykehuset. Hos Hausken ble resultatet 7gode nok egg hvorav 5 ble fryst. Det ble tatt ut 10-11 egg på alle fosøkene mine. Hun damen på laben hos Hausken er fantastisk flink med Icsi.

Litt mer å tenke på...

Skikkelig ambivalent ang hvor vi velger oss inn.

Blææ, det skal ikkje være enkelt nei.

Men vi skal tenke på det til november, for vi må vente på sjekkprøven til forloveden min.

Så vi får undersøke litt og gå i tenkeboksen tror eg :-D

Takker for alle svar.

Føler meg mer velkommen her enn de andre forumene på barn i magen eg har vært på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...