Gå til innhold

salami????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Er det sant at man ikke skal spise det i svangerskapet?jeg har hatt skikkelig dilla på det er 11+1 i dag,får vell kansje kutte det ut da..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det,det går som spekemat og er ikke lov.. Men kjære deg. Ta alt du hører med ei klype salt..

Sånn for sikkerhetsskyld kan du fryse det ned og så spise det. (jeg aner faktisk ikke hvorfor,for toksoplasmosebakterien overlever faktisk frysing)

Skrevet

ja det er sant,orker ikke bli helt hysterisk heller,man skal jo kose seg oxo:)jeg tror jeg fortsetter og spise salami jeg.:)

Skrevet

jeg vil si at du bare kan spise det.Det er mere pæreskine og slikt du skal holde deg unna de 3 første mnd.Spiste det i mitt siste svangerskap og gutten min er helt normal.

Skrevet

Men kan man spise Trønderfår da????

Eeeelsker trønderfår...... =)

Skrevet

det går jo ingen skade på barnet!

Skrevet

Jeg ringte lege, helsestasjon og jordmor, og alle mente salami var trydt. Den har gått gjennom så mange prosesser... men pæreskinke, fenalår, serrano skinke ++ skal man holde seg unna. Har dilla på salami selv :)

Skrevet

Jo, jeg mener det kan gi varige skader på fosteret dersom man skulle være uheldig å få i seg bakterier som kan finnes i f.eks. spekemat, for lite stekt kjøtt eller fjellfisk over 1 kg..

Her i norge er det vel uhyre sjeldent at slike tilfeller forekommer, fordi norske kjøttleverandører er såpass nøye med hygiene og sånt, men man bør vel uansett ha det i bakhodet hva som i ytterste konsekvens kan skje.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...