Gå til innhold

GLEDER MEG! Noen andre? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fortsatt bare i slutten av 1.trimester, men har allerede tenkt mye på fødselen. Lest mye, sett videoer og sugd til meg informasjon om smertelindring og alt mulig.. Og jeg må si at jeg gleder meg kjempemye til min egen fødsel! Er overhodet ikke skremt av tanken på smertene, enda jeg har lest mange skrekkhistorier og sett mye stygt. Jeg er klar over at jeg ikke aner hva jeg snakker om, siden det er mitt første barn. Men jeg synes nesten det er kjipt at det enda er 6 mnd til, for jeg gleder meg helt sinnsykt! :D:D

Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :-) Kjenner meg veldig igjen, har gledet meg masse helt siden jeg begynte å lese/se videoer osv, og selv om jeg vet at det blir vondt, så blir det uansett en spennende og spesiell opplevelse man sjelden opplever. Det er noe helt nytt, der jeg kommer til å lære meg selv å kjenne på en mye mer ekte måte enn jeg noen gang har gjort før. Jeg skal gi liv til et menneske, det er jo helt utrolig, og selv om mange gjør det samme hver eneste dag, så klarer jeg ikke la være å føle meg spesiell når jeg tenker på det :-)

Er ikke så rart at vi gleder oss til noe så utrolig, det er både vår dag og barnet sin dag, og gleder meg masse masse til den!

I tillegg tror jeg mye av gleden ligger i at vi ser frem til å mestre en sånn spesiell situasjon, og at det gir oss styrke å tenke på, en slags stolthet... Eller hva tror du? Tenker du noenlunde det samme som meg? :-) Har nok ikke helt klart å sette ord på følelsen, men prøvde så godt jeg kunne, hehe...

Skrevet

Jo, tenker nok akkurat det samme. Det er jo ofte omtalt som den ultimate styrkeprøven, og det gleder jeg meg til å kunne skryte av å ha gjennomført. ''Jeg har vært på toppen av Mount Everest!'' ''Vel, jeg har født et barn! Slå den!'' Litt sånn.. Hehehe.. :) Tror det kommer til å gi meg en selvtillit og stolthet jeg aldri har hatt før!

Jeg gleder meg også til å oppleve dette med samboeren min, for jeg er sikker på at det kommer til å knytte oss enda sterkere sammen, for en kan vel umulig oppleve en mer intens kjærlighet og lykke enn når en har sitt nyfødte barn i armene sånn. Og som du sier, selv om mange gjør det hver eneste dag, så er det spesielt, fantastisk og unikt hver eneste gang! Jeg er sikker på at det til syvende og sist er verdt hvert eneste sekund med smerte og tårer.. :)

Skrevet

Ja, gled dere! Før jeg fødte (min første i august) traff jeg en bekjent som sa: det er morsomt! Etter litt betenkningstid kom jeg fram til at dette ihvertfall var en god innstiling å ha, så jeg valgte å se på det slik, og å glede meg og se på det som en utfordring. Og jammen ble det fint og en opplevelse helt hinsides alt jeg har opplevd før. Selvfølgelig vondt, det som skjer er jo helt vanvittig. Jeg blir utrolig fasinert og stolt av kroppen min som klarte dette. Og jeg synes at både jeg, kjæresten og babyen har fått en heldig start på livet vårt sammen. Til slutt er det viktig å legge til at jeg var heldig og hadde en fødsel uten komplikasjoner. Lykke til!

Skrevet

Ja, eg gleder meg!

Gledde meg til første fødsel, og gleder meg til å føde igjen. Første fødselen blei ikkje akkurat som eg hadde håpa (igangsatt pga overtid, styrtfødsel, masse sying), men jammen meg gleder eg meg skikkelig denne gongen og. Håpar på at det startar av seg sjølv denne gongen så eg får komme på "naturleg" avdeling, men skulle fødselen bli reprise av forrige, så gjer ikkje det noko heller.

Trur nok at vi som faktisk GLEDER oss kanskje oftare får ein positiv opplevelse av fødselen, fordi vi ikkje blir "knytt" inni oss ved tanken på det heile.

Mitt beste tips er forresten å ikkje planlegge for mykje. For all del - les og sjå filmar og kos deg med det, og ha gjerne idear om korleis du ønsker at fødselen skal bli, men tenk på at det ikkje er sikkert at det blir sånn likevel.

Lykke til vidare i svangerskapet :o)

Skrevet

Gleder meg og:) Fødte for et år siden, og ja det var vondt seff, men på en annen måte var det helt fantastisk! Hadde heldigvis en ukomplisert fødsel, og håper jeg får det igjen:)

Skrevet

jeg vil være med her :) jeg gleder meg masse jeg! har født to ganger før, og det er en helt fantastisk opplevelse!

smertene er jo der, men de er absolutt verdt det!! det værste syns jeg er de fæle sykehussengene etterpå :) blir nok ikke liggende lenge på sykehuset denne gangen nei..

Skrevet

Jeg gleder meg også kjempe mye! er min første fødsel, og jeg er så spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...