Gå til innhold

Er det flere enn meg i 10.uke som ikke har fått mage?


Torill E.

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid synes jeg å huske at jeg fikk litt mage etter bare 6-7 uker.. men denne gangen er det ikke en antydning en gang...

Jeg er kanskje litt tøvete og virker utolmodig, men synes det er littegrann rart. Det skal sies at jeg er forholdsvis høg og slank jente..så jeg vet at ofte kommer ingen mage før ganske lang tid..

Men hva med dere andre som er kommet så langt som meg, hvordan er deres gravidmager....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 11+6 og har ingen mage. I uke 16 forrige gang var det ikke synlig selv i bikini. Måtte vente til uke 23-25 før folk så det med klær på... Jeg er også høy, 175, har nok noe med det å gjøre.

Men jeg kjenner livmoren over symfysen, øvre kant er nok 5-6 cm over symfysens øvre kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare i uke åtte, jeg da...

Men jeg har et par venninner som er rundt uke 20. Hun ene (som har to barn fra før av) ser jeg så vidt en liten kul på, og hun andre som er førstegangs ser jeg overhodet ingenting på.

Dette varierer veldig.

 

Og så tidlig i svangerskapet som uke 6 og 7 er nok magen bare oppblåst, livmora har jo ikke kommet over skambenet ennå.

Selv er jeg også ganske oppblåst, men det er jo liksom ikke noen gravid-mage ennå...

I forrige svangerskap dukket en liten gravid-mage opp i uke 14. 18 uker på vei kunne alle se kulen tydelig. Jeg er forholdsvis tynn, og 174 høy.

Blir spennende å se når magen kommer denne gangen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren kommer bare såvidt opp av bekkenet i uke 12. Da kan man som regel ikke se noe, men bare kjenne den om man ligger flatt på ryggen. - Så uke 10 var noe tidlig å vente på mage...

Man kan være oppblåst i magen tidlig, og livmoren kan presse innvollene oppover på en måte. Så det er ikke baby man ser på magen så tidlig....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg synes er så rart, for jeg kjenner en som er kanskje 14uker på vei, men allerede har ganske stor mage, og innpå her er det mange som har bilder med svære mager i bare uke 12-13!? Så det er da jeg lurer på, og jeg mener for all del ikke å fornærme noen, bare lurer så grådig på om det da egentlig bare er fett eller luft de viser fram!? Jeg har masse mage nå, vokst masse, ( er 11+5) men det er bare fett for min del, og det er veldig kjip synes jeg for jeg ser veldig gravid ut, men føler liksom ikke jeg kan brife med den store magen min. He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...