alines Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hei Er det noen av dere som har hørt at å bruke massasjestol kan sette i gang fødsel? Noen som har erfaring her?
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 har hørt at massasje kan sette i gang ja. Ikke vanlig "håndmassasje" , men hvis det blir gjort med "elektriske" hjelpemidler.. Er visst noen punkter som kan sette i gang hvis man masserer de.. Nede ved anklene ++ Men har ingen utdannelse innen feltet, har bare hørt det....
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Jeg har en bekjent som er nyutdannet lege og fødte ei jente for noen dager siden. Hun fødte 2 uker før tiden. De siste dagene var hun så lei at hun satt i massasjestol for å sette i gang fødselen.. Om det var den som funket er jo ikke godt å si. Men jeg har aldri hørt noen som har snakket om det før, at det kan sette igang fødsel... Men kanskje det ligger noe i det.... Man hører gjerne snakk om det ene kjerringrådet etter det andre... Men dette er første gang jeg hører om at massasjestol skal hjelpe.... Kansje jeg bare rett og slett får prøve..... Men hun har kanskje peilig siden hun er lege....
Mamzen Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg ville vært forsiktig med å eksperimentere med slike ting. Det kan jo hende at risting og slikt ikke er bra for morkaka eller fosteret generelt. Det at hun fødte 2 uker før termin, kan jo være helt tilfeldig da. Deter jo også en kjent sak at man feks. ikke skal bruke vibrator under graviditet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Har lurt litt på det med vibrator.. ????? Hvorfor kan man ikke bruke det? Kan det sette igang fødselen? Kan det rett og slett være skadelig?
Mamzen Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Jeg vet faktisk ikke grunnen til at man ikke burde bruke vibrator. Men det er jo noe unatulig med risting som kanskje kan irritere livmor? Jeg vet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå