Gå til innhold

Bra barnevogner og barneseter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når det gjelder bilstoler, så var det maxi cosi cabriofix som vant testen til forbrukerrådet. Andre gode merker er vel HTH og Acta Graco tror jeg. Det er viktig at du drar til butikken og kjenner på setene; det er veldig forskjell på vekten. Jeg vet at jeg vil slite veldig med å løfte HTH Izi Sleep setet med baby oppi fordi det er så tungt i utgangspunktet.

Om vogner så er det et hav å velge mellom. Jeg anbefaler deg å tenke gjennom hva slags behov dere har - det vil være forskjell på behovet hvor du bor i landet. Noen trenger en vogn som tåler mye uvær, noen trenger en som er lett osv osv. Det er også forskjell på kombi og duovogner. På en kombi vogn så er sportsdelen med hele tiden og du bruker gjerne en softbag oppi der. Duo er formet slik at du har en egen baby bag (noen steder kalt hard bag) frem til barnet er stort nok til å sitte i sportsvogna.

Vi valgte vogn etter disse kriteriene:

* må være lett å trille siden jeg har mye vondt i nakken og kronisk senebetennelse i armene

* vekten på selve vogna må derfor også være lav

* vendbar sittedel

* vendbare forhjul

Vi endte med å velge Emmaljunga City Jet med City Bag (duo). Bagen i seg selv veier bare 3,9 kg, men den er stor og god likevel. Vogna er fin og veldig enkel å manøvrere, den vil funke både i by og i skog.

Emmaljunga er et godt merke, Simo også, men de vognene er veldig tunge (veier 20 kg alene), Brio har flere fine, du har Easywalker som er kjempelett, Bugaboo som også har mange finesser, Urban Tree Hill er fine, TFK også bra.

Du kan jo kikke på disse linkene:

www.emmaljunga.no

www.simo.no

www.brio.no

De andre har jeg ikke link til, men det er bare å google de. Uansett ville jeg begynt med å notere ned de behov du/dere har og så kikke rundt på nett. Når du har funnet kanskje 3-4 stk som kan være aktuelle, så ville jeg tatt en tur på de butikkene som har de og kjent på dem, sett skikkelig og trilla både med bag og sportsdelen.

Lykke til og kos deg med shopping!

Hei hei! Vi reiste til Tyskland og kjøpte teutoniavognen. Den er både lett å trille, lett å legge sammen, lett å bære, alt i alt lett å håndtere. Den er også veldig fin å se til. I Norge er den ganske mye dyrere siden det er et tysk merke, men er du ute etter ei god vogn så vil jeg gjerne få anbefale denne:) Lykke til med handlingen og svangerskapet:)

Vi har bestemt oss for 4 hjul iallefall, og har sett mye på simo og brio. Grunnen til 4 hjul er at de er mer sikre i forhold til å tippe og jeg syns de "gode" gamle merkene virker mer solide:) Og ikke minst virker de større i baggen.

Maxi Cosi Cabrio er bilsetet vi kjøper. Har kikket endel rundt og skal til Sverige å sjekke priser oxo.

Har tittet litt på simo vi også.. noen som kan anbefale det?? Også er vi litt usikre på kombi- eller duovogn... hmm... ikke lett det her altså...

Maxi Cosi kommer vi nok også til å kjøpe... Si fra om det er billigere i Sverige da:)

Annonse

Vi er superfornøyd med vognen vi har til tulla vår. Hun bruker den ennå i barnehagen og kan være kjekk å ha en ekstra ellers også så vi kommer til å kjøpe Easywalker SKY til nestemann også.

Vognen er SINNSYKT god å trille og lett. Kjempeenkel å legge sammen og tar liten plass. MEN det viktigste synes jeg er at den er utrolig god å trille. Flere på den forste barselgruppen min som byttet vogn etter å ha prøvd vår ew.

Den nye modellen har også en del forbedringer fra vi kjøpte. Tror jeg skal ha den i brun. Den passer jo både til jente og gutt. Vi fikk ikke vite hva vi venter så vi må ha noe som passer til begge kjønn.

Fornøyd mamma som venter nr 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...