Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Jeg synger ikke spesielt for babyen, men jeg jobber i barnehage og der synger vi masse, så det blir endel sang om dagen allikevel Oppmuntrer barna til å synge høyt og fint slik at babyen kan høre det, hehe.. det synes de er kjempegøy
Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 "Sulla meg litt du mamma mi" og slike fine barnesanger synger jeg... Elsker å synge da, gikk musikklinja på videregående, så håper det blir en musikalsk baby ;-p Jeg synger mye for meg selv hele tiden, så synes det er helt naturlig nå også. Litt moro å kjenne at babyen reagerer på stemmen min.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 jeg synger `so ro.......` hver kveld..
Gjest Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Synger masse for gutta på 2 og 3 år, og da blir jo lillegutt i magen med på det, på en måte... Og det hender at jeg tar en sang kun for den lille også, ja, men det blir mer voksen musikk, litt mer som Pearl Jam eller Santana... ikke akkurat natta-musikk da.
*~2barnsmamma~* Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Jeg synger "Trollmor" en gang hver dag, siden det skal bli nattasangen. Bortsett fra det synger jeg av full hals til radioen hver dag eller til stereoen (har alltid brukt å gjøre det...hehe)!=D Jeg tror lillegutt liker det. Virker i allefall sånn!=)
mammamia<3 Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Her er det "so, ro tipp på tå...." fire gang hver kveld (har fire små fra før) så jeg regner med at lillepia i magen kommer til å kjenne den godt igjen, ja :-)
Sunniva78 har to små Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Her går det også i "so, ro.." Jeg og sambo synger til magen hver kveld, det er så koselig:-)
Erisa* Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Akkurat nå er både jeg og mannen min forkjøla, så synging er uaktuelt:p Men vi har tenkt å prøve oss på litt gamle, fine sanger, som Fager kveldssol smiler, og Fola fola blakken. Har kjøpt ei sangbok med flere slike sanger i. Det gleder jeg meg til å begynne med, må bare få igjen stemma først:)
Gjest Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 jeg synger for nurket i magen veldig ofte synger da Når trollmor har lagt sine 11 små troll og Nattasangen til nissungen fra Amalies Jul
Tuppelura25 Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Jeg synger også nattasangen fra Amalies jul, men husker bare deler av den. Kan noen hjelpe meg med hele sangen. Finnes det et lydspor på nettet en plass? Den er sååå fin!
klumpen og gullet Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/amalies_jul/smanisseloftet/492149.html
Lillegull2008&2010 Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 åhh ja, den er så fin Snart er det mørkt i stall og i låve - nå skal alle nissunger sove. Vår kjære, Milde Måne - skinn ned på alle dem som ikke har en seng og som ikke har et hjem. Må alle små i verden få sove denne natt. Må ingen av oss gråte og ingen bli forlatt Godnatt - godnatt - godnatt Godnatt - min skatt - godnatt Jeg synger; uansett om det er kveld eller ikke ; so ro lillemann, nå er dagen over alle mus i alle land ligger nå å sover so ro tipp på tå, sov min vesle pode reven sover også, med halen under hodet.. Håper han husker at jeg sang den masse for han
Gjest Skrevet 28. september 2007 #14 Skrevet 28. september 2007 jeg har den sangen med de fra serien som synger på pcen pleide å se på den serien når jeg var liten, håper de viser den på nrk1 snart
vannkvinne82 *060208* Skrevet 28. september 2007 #15 Skrevet 28. september 2007 ja jeg synger:) spiller gitar også, da sparker hun i gitaren
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 Hele tiden! Men nå er jeg korist og operasanger- så det faller vel litt naturlig... Min favoritt når det kommer til norske barnesanger må bli "Den fyste song..." Rolig tempo, behagelig toneleie og enkel tekst. Min mor sang denne for meg hele tiden fra hun var gravid og til jeg begynnte å protestere når hun satte seg på sengekanten for å synge en god del år senere.... Vekker mange gode minner når jeg synger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå