Gå til innhold

Synger dere for babyen i magen?

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg synger ikke spesielt for babyen, men jeg jobber i barnehage og der synger vi masse, så det blir endel sang om dagen allikevel :) Oppmuntrer barna til å synge høyt og fint slik at babyen kan høre det, hehe.. det synes de er kjempegøy :)

Skrevet

"Sulla meg litt du mamma mi" og slike fine barnesanger synger jeg... Elsker å synge da, gikk musikklinja på videregående, så håper det blir en musikalsk baby ;-p Jeg synger mye for meg selv hele tiden, så synes det er helt naturlig nå også. Litt moro å kjenne at babyen reagerer på stemmen min.

Skrevet

jeg synger `so ro.......` hver kveld..:)

Skrevet

Synger masse for gutta på 2 og 3 år, og da blir jo lillegutt i magen med på det, på en måte...

Og det hender at jeg tar en sang kun for den lille også, ja, men det blir mer voksen musikk, litt mer som Pearl Jam eller Santana... ikke akkurat natta-musikk da.

Skrevet

Jeg synger "Trollmor" en gang hver dag, siden det skal bli nattasangen. Bortsett fra det synger jeg av full hals til radioen hver dag eller til stereoen (har alltid brukt å gjøre det...hehe)!=D Jeg tror lillegutt liker det. Virker i allefall sånn!=)

Skrevet

Her er det "so, ro tipp på tå...." fire gang hver kveld (har fire små fra før) så jeg regner med at lillepia i magen kommer til å kjenne den godt igjen, ja :-)

Skrevet

Her går det også i "so, ro.."

Jeg og sambo synger til magen hver kveld, det er så koselig:-)

Skrevet

Akkurat nå er både jeg og mannen min forkjøla, så synging er uaktuelt:p

Men vi har tenkt å prøve oss på litt gamle, fine sanger, som Fager kveldssol smiler, og Fola fola blakken. Har kjøpt ei sangbok med flere slike sanger i. Det gleder jeg meg til å begynne med, må bare få igjen stemma først:)

Skrevet

jeg synger for nurket i magen veldig ofte :) synger da Når trollmor har lagt sine 11 små troll og Nattasangen til nissungen fra Amalies Jul :)

Skrevet

Jeg synger også nattasangen fra Amalies jul, men husker bare deler av den. Kan noen hjelpe meg med hele sangen. Finnes det et lydspor på nettet en plass? Den er sååå fin!

Skrevet

åhh ja, den er så fin :)

Snart er det mørkt i stall og i låve

- nå skal alle nissunger sove.

Vår kjære, Milde Måne

- skinn ned på alle dem

som ikke har en seng

og som ikke har et hjem.

Må alle små i verden

få sove denne natt.

Må ingen av oss gråte

og ingen bli forlatt

Godnatt - godnatt - godnatt

Godnatt - min skatt - godnatt

Jeg synger; uansett om det er kveld eller ikke ;;)

so ro lillemann, nå er dagen over

alle mus i alle land ligger nå å sover

so ro tipp på tå, sov min vesle pode

reven sover også, med halen under hodet..

Håper han husker at jeg sang den masse for han ;)

Skrevet

jeg har den sangen med de fra serien som synger på pcen :)

pleide å se på den serien når jeg var liten, håper de viser den på nrk1 snart

Skrevet

ja jeg synger:) spiller gitar også, da sparker hun i gitaren :D

Skrevet

Hele tiden! Men nå er jeg korist og operasanger- så det faller vel litt naturlig...

Min favoritt når det kommer til norske barnesanger må bli "Den fyste song..."

Rolig tempo, behagelig toneleie og enkel tekst. Min mor sang denne for meg hele tiden fra hun var gravid og til jeg begynnte å protestere når hun satte seg på sengekanten for å synge en god del år senere....

Vekker mange gode minner når jeg synger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...