Gå til innhold

studieforløp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heihei jenter

Har vært så utrolig dårlig i fom siden uke 6. Er 12uker idag. Har da vært mye borte fra forelesninger pga kvalmen, trøttheten, uggenheten og you name it. Er det flere som ikke er like kvikke og som må være ei del borte fra undervisningen? Lurer bare på hvordan det vil gå hvis jeg ikke klarer meg fram til eksamen, skal jeg be om sykemelding fra legen da? Og eventuelt hvor lenge kan man være sykemeldt. Fram til fødsel? Jeg skjønner meg ikke helt på informasjonen på lånekassen. Syns det er litt rotete...

Håper noen har svar :)

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg var også mye kvalm i første trimester, og droppet mange forelesninger. Leste litt hjemme, og tok eksamen, det gikk greit.

Men hvis du går glipp av obligatorisk undervisning, eller er så dårlig at du ikke får lest, bør du få sykemelding fra legen. Da vil du motta sykestipend fra lånekassen, og hvis du ikke får tatt eksamen, så godtas det pga sykefraværet. Men det er veldig viktig med den sykemeldingen, altså!

jeg ville ringt til legen og snakket med h*n, slik at legen er informert om din tilstand. Hvis det blir nødvendig med sykemelding, så har da legen visst om det lenger, hvis det er noe hjelp i..

Studier er så forskjellige, og svangerskap likeså. noen er kvalme til uke 12, noen til uke 20, og det har jo litt betydnig i forhold til eksamensforberedelser og slikt.. Det er bedre å bli sykemeldt og klare eksamen likevel, enn å ikke sykemeldes og stryke...

Lykke til, håper det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...