Gå til innhold

Spesielle hensyn til bekkenløsning

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det lurer jeg på og...Sliter veldig med bekkenløsning og innbiller meg at det da er værre med setefødsel enn ks..Hadde bekkenløsning og seteleie med forrige barn og,da ble det ks grunnet overtid..Fikk ingen problemer etterpå:)

Har snakket med min jordmor om dette men får ingen konkrete svar:(

Jeg spurte fysioterapeuten min om dette. Hun er ekspert på bekkenplager, og omtales av flere leger som den "beste i byen" (Trondheim). Hun sa til meg at generelt sett er det best med vanlig fødsel. Dette fordi det oftest tar lengre tid å komme seg etter en operasjon, og fordi magemusklene "settes ut av spill" en stund. For oss med store bekkenplager er jo disse musklene viktige hjelpere.

Men selvsagt vil det vel være variasjoner her fra en person til en annen.

Jeg har to barn i sete, men fysioterapeuten mener at om sykehuset går for setefødsel, bør jeg velge det. Har forstått det slik at vi står litt fritt i å velge selv hvilken fødsel vi vil ha, siden det er to barn. (men vil tro ingen sykehus trumfer gjennom vanlig fødsel om foreldrene virkelig vil ha ks). Tenker jo at det naturlige sikkert er det beste, men veldig usikker, ja. Håper den første tvillingen snur seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...