Gå til innhold

Elveblest...


power puff

Anbefalte innlegg

i går natt begynte det og klø så utolig over hele kroppen , sov dårlig og bare lå og klødde som en gal! Når jeg sto opp dagen etter hadde jeg utslett over hele kroppen og øyelokkene mine var skikkelig hovne. Var hos legen i går og han sa det var elveblest. Fikk resept på postafen, men jeg er 6 + 4 og har ikke lyst til og putte i meg piller. noen som har noen andre tips på hva som lindrer og er trygt for gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjenner ikke postafen. Men jeg bruker polaramin i samråd med legen, det er en antihistamin som er ufarlig å bruke når du er gravid.

 

Anbefaler å lese denne linken!

 

http://www.helsenytt.no/artikler/elveblest.htm

 

Står ikke så mye om graviditet og elveblest, men du kan lese om hva elveblest er. Kanskje du kan unngå å få det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Felleskatalogen:

 

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg. hadde elveblest for et par år siden og det var bare et helvete. Trodde jeg skulle bli gal. Tror nesten jeg syntes det var verre enn denne graviditetskvalmen. husker også på slutten av forrige graviditet så begynte jeg å klø sånn i underlivet(det var ikke sopp men helt normal mot slutten av svangerskapet mente legen) fikk litt samme følelsen som elveblest, bare klør og klør og man blir sprø.

 

Jeg dusjet mye og hadde en del våte kluter der det var verst og så sov jeg mye bare for at tiden skulle gå og blesten skulle gå bort. varte i 14dager og da hadde hele kroppen vært igjennom blemmene.

kan også bruke litt samme som solforbrenning, smøre inn de verste blemmene med aloe vera, youghert etc.... prøve å lindre kløen på en slik måte... men vet det er råvanskelig....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...