Gå til innhold

spm ang brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har gått opp 3 str etter at jeg ble gravid, hadde store nok fra før, men nå har jeg 90 F og begynner snart å fylle G cup.

jeg lurte da på om man må slanke seg før man tar brystreduksjon, hvor søker man? og hvem kan få sånn operasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke tatt bryst redusjon selv, men har en søster og en tante som har tatt det.

Gå til fastlegen din og si at du ønsker dette så kan legen ordne en time hos spesialist. Snakk med legen din han vet nok litt om vekt og sånt!

Veier du mye, så vil du nok få beskjed om å slanke deg, for at resultatet skal bli varig. og for å forhindre komplikasjoner. Min søster veide 68 kg og er 165cm høy. Hun fikk operasjon med en gang, hun hadde str 70 d.

Min tante var 100kg når hun ba om det første gang, og hun hadde g cup. Hun måtte ned til 80kg for å få operasjonen. (hun er 179cm)

Skrevet

ja du skal vege omtrent det samme i kilo som du er i centimeter over 1 meter.. 160 ca 60 kg og 180 ca 80 kg osv.. trur det er slik med alle operasjoner en får dekket av staten...men hvis du betaler selv privat så er de ikke fullt så strikse, men det er jo for at du skal få best mulig resultat at de er strenge :)

lykke til!

Skrevet

Hei.

Jeg tok en brystreduksjon i 99. Det var meget vellykka. Gikk ned fra E til B. Var helt sinnsykt å våkne opp og se en liten struttepupp. Nå har jeg C-cup og det passer kroppen min perfekt!

Jeg fikk operasjon av staten, men venta da først 6mnd for undersøkelse og 2 år for operasjon. Veide ca.90-95 kg den gangen og behøvde ikke å gå ned noe. Du kan gjøre det privat også, da koster det mellom 20 og 30 000 tror jeg. Venninna mi gjorde det, er litt større enn meg og behøvde ikke slanke seg hun heller. Kommere nok an på doktoren du møter.

Lykke til!!!

Skrevet

tusen takk for svar :)

jeg er 180 så da må jeg vel ned til 80kg, men jeg har kraftig beinbygning.

nei får starte å trimme etter at jeg er ferdig med ammeperioden av nurket.

blir tøft å gå ned så mye, men ønsker så inderlig mindre bryst så jeg skal nok klare det :)

Skrevet

min mor er 160 cm og måtte kmme seg ned på 70 kg for å få reduksjonen.. Hun slanket seg da 30 kg.

Min søster på 163 var 65 kg når hun fikk reduksjonen..

Virker som om resultatet blir bedre jo mindre du veier.. Tenker på arrdannelsen etterpå..

Når jeg er heeeelt sikker påat jeg er ferdig med barn, da er det min tur til å legg emeg under kniven.. Men må nok ned til 65 kg jeg også.. er selv 165 og 95 kg nå..

Skrevet

okai blir endel kg for meg å ta av også

hehe ja skjønner greit det :)

jeg veier nå 115,5 kg nå, er 25+4 uker på vei så skal ikke beregne fra denne vekta, kommer nok til å gå opp mer, veide 104kg før jeg ble gravid

Skrevet

Merkelig å høre hvor forskjellige vi er. :o)

I mitt tilfelle er jeg 165 høy, veide før graviditet rett under 100 kg og brukte H-cup. Nå har jeg komt 30 + 4 dager og veier 91 kg og ser til min store skrekk og gru at også puppene har blitt mindre!! Det er jo selvsagt en fordel når de en gang blir fylt opp med melk at de har litt skinn å gå på, men hvordan blir det da når jeg er ferdig med ammeperioden?!?! Ikke frister det å få silikon og definitivt ikke å gå opp i vekt bare for å få tilbake puppene. Desverre er jeg også utsatt for å få ekstremt stygge arr :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...