Gå til innhold

slutt paa jordmoedrende for min del!!

Anbefalte innlegg

hei,

saa 1ste episode og syntes programmet virket bra og spennende. Dro paa ferie etter det, og fikk med meg programmet igaar kveld!! Det var skikkelig ekkelt, mannen min satt ved siden av meg i sofaen og stoennet og syntes saa fryktelig synn paa jenta der ungen hennes ble dratt ut med all kraften jordmora hadde. Det var skikkelig voldsomt:( stakkars dame, og stakkars baby! Vet jo at slikt skjer, men etter de luftet hva emnet skal vaere neste gang er det bare aa takke for meg:) tror ikke det er de mest vanlige tilfeldene de fokuserer paa i det programmet og som kommende foedekvinne tror jeg ikke jeg trenger aa se flere slike abnormale tilfeller:) kan hende det bare er meg, men jeg vil helst se problemfrie foedsler med tanke paa min egen som stadig kommer naermere enn aa se et program der de viser alle mulige rare tilfeller. vet jo at slikt skjer men orker ikke fokusere paa det uvanlige naar det gjelder foedsel.. skjoenner det gir bedre seertall, men aerlig talt!

huff, maatte bare faa det ut!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10492909-slutt-paa-jordmoedrende-for-min-del/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men poenget er jo at stort sett så går alt bra! Det jeg syns er så fantastisk er å tenke på hvor utrolig heldige vi er som har de sykehusene vi har med alt kvalifisert personell som er tilgjengelig til enhver tid - vi er kjempeheldige i Norge!

For min del så syns jeg det er flott å se at uansett hvilken krise som kommer så er det folk der som kan ta seg av meg:-).

Jeg tror sånn sett neste episode kommer til å bli den tøffeste. Såvidt jeg har skjønt så handler den om at det ikke alltid går bra allikevel...

Mulig det bare er meg som er bekymringsløs, men jeg sluker alt som er av dokumentarer og historier om fødsel. Synes det er kjempespennende å få innblikk i hvor forskjellige fødsler kan være, både på godt og vondt. Tankene rundt mine egne fødsler tas med stor ro og hva jeg ser og hører at kan skje med andre påvirker ikke troen på at min fødsel skal gå helt fint. Hadde serien bare vist helt problemfrie fødsler og ikke hele spekteret tror jeg ganske sikkert at jeg ville sluttet å se på. Ville ikke gitt meg noe, og fort blitt kjedelig. Gleder meg til neste episode jeg. Føler at jeg blir en erfaring rikere ved å få innblikk i hvordan en komplisert fødsel og dødfødsel kan oppleves og samtidig slippe å gå gjennom dette selv.

Men du skal få lov til å slippe å se på. Vi er alle forskjellige. :-)

Jeg sluker alt av dokumentarer om fødsel. Synes det hjelper meg å forberede meg på hva jeg skal gjennom, har aldri gjort dette før og det er godt å vite litt mer enn jeg gjorde for noen mnd siden. Men jeg vil heller ikke oppleve noe av hva de viste i går, men det er jo en grei informasjon det viser hele bredden i yrket og mulighetene for fødende!

Jeg syns også det går greit å se de litt mer kompliserte fødslene på TV. Men er glad for at jeg ikke har obstetrikk og gynekologi-undervisning akkurat nå! (er medisinstudent). Da lærer man jo nesten bare om alt som går galt, og det er mye verre... Men sånn på tv går fint å se:)

Syns det er kjempestilig, jeg!

Hun lille asiatiske jenta var jo bare kjempetøff som fødte en så stor unge vaginalt! Og babyen var helt nydelig!

Men jeg forstår deg godt, mia0707. Og når du føler det slik, så er det helt riktig av deg å ikke se flere programmer. Det vil ikke gjøre deg noe godt om du blir urolig av det. Vi kjenner best våre egne begrensninger, og det er viktig å ta det alvorlig!

Så får vi bare håpe på normale, lykkelige fødsler alle sammen. Det er jo vanligvis slik det er!

Sier meg enig med mia0707 her!! Synes det er mye hyggeligere å se fine fødsler (spesielt nå når jeg går gravid selv). Men vi er jo alle forskjellige og reagerer ulikt på sånne ting. Vet jo godt at sånt skjer, men ønsker ikke å se det på tv. Kommer noen av oss i den situasjonen, er jo uannsett det noe vi bare må ta oss igjennom der og da...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...