Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 jeg ble enslig mor i våres.. men ting har stabilisert seg veldig mellom meg og barnefar siden da, vi trengte litt tid hver for oss. hva kommer nav til å si om jeg sier opp overgangsstønad og sånt nå eller til vintern? kommer de til å tro jeg har snylta på dem? vi har jo flere stykker som vet at vi ikke har bodd sammen, men kvier meg sånn hvis den dagen kommer at jeg skal si det opp..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 spiller ingen rolle hva venner av dere sier....er godt mulig de vil se nærmere etter i sømmene siden det er MANGE som snylter på denne måten. så kan nok hende du får noe på deg ja!
mammatiltosøtesmå Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Nei, dette er da ikke noe å bekymre seg over! Med mindre du ikke har rent mel i posen;-) Jeg kjenner et par som var fra hverandre i mange år, hun fikk tom barn med en annen i mellomtiden, nå er de sammen igjen. Hva skal NAV si til det? Ingenting! That`s life! Ikke alle som er helt A4.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Hei! Hadde det på samme måte,jeg tok bare en tlf ned til nav og sa det som det var og at vi har bestemt oss for å flytte sammen igjen fom...(eks 15.oktober).De takket for samtalen og sa det var flott at jeg sa ifra. Husk bare på å si ifra FØR dere flytter sammen,så blir det ikke noe krøll. Lykke til!
FrøkenSprøken Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Hvis dere ikke har bodd sammen med denne perioden har du ingen ting å frykte. NAV må bevise at dere har bodd sammen før de kan kreve penger tilake, og hvis dere virkelig ikke har bodd sammen har du ingenting å frykte! Jeg og barnefar har også funnet ut av ting, og har blitt kjærester igjen. *Lykkelig* Jeg har snakket med både advokat og trygdekontor, og begge sier at man kan være kjærester så mye man bare vil, så lenge man ikke bor sammen. Overnattinger er også greit (i allefall i ¨årt tilfelle, da vi bor langt unna hverandre), men det må ikke være noen tvil om at man virkelig bor hver for seg. Lykke til med forholdet, og bruk gjerne litt tid før dere flytter sammen igjen. Har selv hatt foreldre som har flyttet ut og inn med hverandre hele oppveksen min, og det er faktisk like tøft for barna hver gang det skjer. Vi kommer i allefall til å vente til vi er helt sikkre før vi flytter sammen:)
FrøkenSprøken Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Men for all del pass på at du melder fra FØR dere flytetr sammen, ja!!!! Ellers kan dere komme til å slite!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 jeg også tok bare kontakt med nav over e post og forklarte at jeg sa opp overgangstønaden. Kort og greit. De ringte meg, ville vel høre nærmere. Da spurte de om jeg hadde fått ny kjæreste-for hvis det var tilfelle kunne jeg få overgangstønad i 12 mnd til. Men det var jo ikke tilfelle. Sa det som det var at om et par uker så vil jeg og barnefaren prøve igjen. Vi hadde ikke satt noe spesiel dato på når han skulle flytte inn, men kom frem til en ca dato sammen. Jeg syns også det var veldig ubehagelig å snakke med de, men jeg var ærlig og sa det som det var, ting kan trosalt forandre seg. Hvis man finner tilbake til hverandre så er det ingenting som er bedre enn det hvis man har det bra og det fungerer bra. Lykke til-vær ærlig og ring før han flytter inn.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Tusen takk for mange svar!! Det gjorde ting litt lettere ja!
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Det her er de nok vant til. Uansett kan du ikke gjøre annet enn å gjøre det riktige og være ærlig, så har du uansett ditt på det rene, skulle det komme noen spørsmål. Det er verre om du ikke sier fra med en gang.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #10 Skrevet 6. oktober 2007 Om du han foreks flyttet inn 20aug og du sier i fra 20 okt så mener jeg det ikke gjør noe!! Det står jo IKKE i noen papirer at han flytta inn akkurat den datoen..spør de så kan du bare si at han flyttet inn den 25oktober foreks!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå