_svana_ Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Flere? De blir 1 år om to uker. Det er bare én gang, men jeg tror nok at vi må prøve å få slutt på det før jeg begynner på jobb igjen om en måned. Hvordan gikk det da dere stengte nattserveringa?
LapScouse Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Leser at mange mammaer gir pappaen litt ansvar og flytter ut av soverommet, og at pappa gir barnet vann i stedet på natten. Skrik blir det, men etter et par dager skjønner minsten tegningen.
Labbetøs Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Hehe. Jeg har lyst til å ta en alvorsprat med f eks min HS som sa at nattavvenning tar tre dager. Jada. Hun var ikke nattavvendit før etter TRE UKER! Altså, måltider hadde hun ikke fått på flere uker FØR vi begyndte nattavvennigen. Hun var ikke sulten. Men hun ville så gjerne opp i senga og få kos og ta en liten liten sup eller to bare for å få puppekosen. Tre laaaaaaange konsekvendte uker senere flyttet mamma inn i ektesengen igjen. Og hun våkner fremdeles på natten. Men bare en gang eller tre nå, og da sovner hun stortsett etter å ha fått smokken.
_svana_ Skrevet 27. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2007 Har prøvd delvis avvenning hele veien. Først ved 6 mnd, da la de seg 19 og fikk kl 21, 24, 03, 06. Så bestemte vi at de ikke skulle få mer før kl 02. Det gikk greit etter noen dager. Så ville vi ha bort 03-ammingen ved 9 mnd, det gikk også greit etter en stund. Nå får de pupp mellom 04.30-06.00, og sover gjerne videre til 07-08. Har beholdt det fordi det er mye bedre å amme for så å sove noen timer. Er redd for at det blir mye grining og alt for tidlige morgener. Men de sover kanskje mer rolige på natta etterhvert, når de slipper å lure på om det er "puppetid" hver gang de våkner...
Labbetøs Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 For å si det slik. Før nattavvennig våknet hun da vi gikk å la oss på naborommet selv om vi var stille, hun våknet dersom en litt stor bil kjørte forbi utenfor vinduet, hun våknet dersom en av oss stod opp og gikk på do, hun våknet for alt. Hun var helt ekstrem da. Var på det værste våken 5-10 ganger hver natt. Nå som hun er nattavvendt sover hun kjempebra. Vi kan løfte henne ut av bagen, legge henne i bilstolen, kjøre hjem (dette er dersom vi har vært på besøk på kvelden da), og legge henne i senga si hjemme uten at hun våkner. Det må nesten et bombenedslat til før hun våkner nå.
_svana_ Skrevet 28. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2007 Du har muligens et godt poeng der, ja. Nattserveringa blir stengt om ei uke, så da får det bare briste eller bære :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå