Gå til innhold

Dorothea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å kalle opp dattern vår etter oldemoren min. Hun het Dorothea. Vi er ikke helt sikre på om i vil kalle dattern vår det. Hva synes dere om Dorothea? Synes det er litt tungt jeg. Hvis vi kaller henne Thea kan vi da si at hun er oppkalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns Dorothea er et litt tøft navn jeg, og hyggelig når det har en historie. Jeg ville kalt henne det og heller brukt Thea som kallenavb f eks. Thea er jo et fint navn, men mye brukt og jeg syns Dorothea er mye mer særegent uten at det er helt sært.

Min mening ;)

Skrevet

Jeg synes Dorothea er et tungt navn, og ikke noe jeg ville valgt. Bare Thea er jo veldig poppis nå og heller ikke noe jeg ville valgt. Dere har ingen andre oldemødre eller bestemødre dere kan kalle opp da?

Skrevet

Jeg synes dere kan si hun er oppkalt hvis dere kaller henne Thea. Jeg synes det er søtere enn Dorothea, det er nå min mening. Velg det dere føler mest for til syvende og sist, oppkalling eller ikke.

Skrevet

Ville valgt Dorothea, det er da fint! Kallenavn kan sikkert bli Thea om dere vil. Datteren min heter Mathea, men kaller seg selv Thea (er 3 år, klarer vel ikke å si hele navnet, he-he)

Skrevet

Veldig godt forslag fra lillemor.

Kall henne Dorothea, og hvis hun ikke liker det, så har hun jo alltid Thea som en mulighet.

Synes Dorothea er kult, jeg.

Skrevet

Hva med bare Dorthe? Thea er superpoppis og veldig kjedelig, mens Dorothea er litt tungt. Hadde uansett valgt Dorothea fremfor Thea!

Skrevet

Jeg ville helt klart valgt Dorothea fremfor Thea! Dorothea er et flott navn, som også har en historie i din familie. Thea kan selvsagt regnes som oppkalling, men når annenhver jentunge født de siste 12 årene heter Thea begynner det å bli ganske kjedelig...

Skrevet

Dorothea er et nydelig navn.

Og nei, du kan ikke si at hun er oppkalt hvis hun kalles Thea. Det er så tøysete når folk liksom skal kalle opp men bare bruker samme første bokstav eller en kortform.

Skrevet

Synes man skal kalle opp hele navnet hvis det skal være oppkalling. Min oldemor het forøvrig Dorthea.

Synes dere skal bruke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...