Gå til innhold

Jeg vil kalle sønnen vår Sofus

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kalle sønnen vår for Sofus, men barnefaren nekter helt. Han mener det er ett at de værste navnene han har hørt, og at barnet kommer til å bli mobbet pga navnet. Jeg synes navnet er søtt og fint, og jeg vet han ikke kommer til å bli mobbet for navnet. Hva mener dere?

Ville dere kalt sønnen deres for Sofus?

Han selv ønsker å kalle barnet for Nikolay, men er åpen for andre mer vanlige forslag.

Hva med Sofus Nicolay. Kan det fungere?

Fortsetter under...

Jeg er enig med faren - Sofus er forferdelig. Jeg sier ikke at det er et mobbenavn, men det er så fjollete og klissete og passer ikke på en stor gutt og voksen mann.

Nikolay eller helst Nikolai er et mye bedre forslag.

Jeg synes det er et nydelig navn, men for meg er det i utgangspunktet et dyrenavn. Kanskje ville jeg vent meg til det etterhvert da, dersom jeg kjente noen som het det. Synes Sofus Nikolay var kjempefint sammen!

Sophus Bugge er forresten navn på en bygning på Blindern, etter den anerkjente filologen Sophus Bugge :-)

Annonse

Syns Sofus er veldig fint, liker også Rasmus som er litt i samme gata. Syns Sofus alene er finere enn Sofus Nikolay, men de gikk greit sammen. Jeg syns derimot at Nikolai er en finere og renere måte å skrive det på, følte y'en krasja med u'en på en måte. Det ble liksom litt bråkete med y, vet ikke om du skjønner hva jeg babler om :)

Liker Sofus..sønnen til læreren min heter det,så det er et godt brukt navn-der jeg er i fra!

Mht dyre navn....nå heter da dyra både Lucas,Frida,Mia,Trygve etc...veldig trendy å gi dyra menneske navn nå..-og ikke omvendt!!

Nikolai burde skrive med i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...