Gå til innhold

Ang soving med de som har ADD eller Adhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover barn/voksne som har Add mye eller lite? Er d vanskelig å få de til og sovne om kvelden? jeg har hørt at barn med Adhd (altså med hyperaktivitet)sover lite,men er d likens med Add? og er d alltid sånn,dvs er d alle som har d slik,eller kan d være litt forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min har vansker med å sovne om kvelden.

Klokka blir fort både 21 og 22.

Om morran derimot,er han bortimot i koma...

Han kan sove fra 22-07.30 i ukedagene,mens i helgene sover han gjerne til både 9 og 10 hvis han får lov.

Han har vært sånn hele livet,og er nå 6 år.

Men når han først sovner,så sover han hele natta.

Skrevet

Min 7-åring er som din, sovner i 21-22 tiden, legger seg hver dag kl 8 da med faste rutiner, vekkes opp fra koma i syvtiden. I helgene er hun litt mer motivert virker det som, våkner vel i syvtiden av seg selv. Hun står som oftes opp en gang for natten, enten dette er hoste (kronisk astma), mareritt eller at hun bare har våknet. Hun har vendt seg til at jeg bare følger henne tilbake og går og legger meg igjen. Hun har derimot ikke vendt seg til at jeg bare følger henne tilbake når hun står opp på kvelden. Det er hun altfor urolig til, har altfor mye å diskutere, alt for mye som plager henne. Leter desperat etter noen tips til håndtering av kveldtiden rundt om for tiden. Noen steder står det at de skal roes ned før legge tid, mens andre steder står det at det er bra med fysisk aktivitet (før leggetid, tror jeg). Har noen erfaringer på dette?

Skrevet

Jeg har dessverre ingen råd å gi deg,jeg har bare en sterk misstanke om at sønnen min(og jeg) kan ha enten ADHD eller ADD...

Har barna deres Adhd eller Add?

Skrevet

Adhd-jenta vår fikk problem med søvnen i 5-årsalder. Nå er hun 7. Vår opplevelse var at hun var like vanskelig å legge, enten hun var utslitt eller ikke. Føler det er hodet, og ikke kroppen som har det travlest om kveldene. Og er hun for utslitt, blir alt egentlig bare verre. Men vi tok henne en runde til soneterapeut, som behandlet henne for søvnen. Det hjalp veldig, men jeg tror nok vi måtte vedlikeholdt det hvert kvartal eller halvår hvis effekten skulleholdt seg. Nå går det i Melatonin, som har hatt god effekt forutsatt at Concertaen blir gitt på rett tidspunkt om morgenen.

Skrevet

jeg glemte å nevne at sønnen min er 10 1/2.Men selvfølgelig,foreldre med barn i alle aldre kan svare altså:)

• 5 måneder senere...
Skrevet

sovne er ett problem med adhd medisin.Ikke lett å sovne.va er best??medisinene kunne vi ikke klart oss uten.:)

Skrevet

Vår sønn har ADD og er 9 og et halvt år. Han er så sliten til kvelds at han sovner tvert. Har alltid lagt ham før andre barn på samme alder. Nå legger han seg kl.19.30 til kl.20. Han får veldig mange intrykk iløpet av dagen og blir utmattet, rett og slett. Barn er forskjellige. Kan hende han hadde vært lilkedan om han ikke hadde ADD også. Han har nettopp begynt på medisin og klarer å holde ut litt til om kveldene. :)

Skrevet

Gutten min har sovet gått i alle år.Så aktiv,fort sliten.Etter å ha gått på Ritalin en stund,da ble det ikke lett å sove.Det samme med meg.Stort problem.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...