Piivo Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 .. når jeg pumper før jeg legger meg? Er så trøtt og så slitsomt å pumpe, det tar en halvtime å få ut 100 ml ca. Jeg pumper for å opprettholde prod pga babyen (4 mnd) sover hele natta. .. vil det "ødelegge" på noe vis hvis jeg jukser litt med cyntocinon'en på kvelden? Tror jeg har grei utdrivning resten av dagen, gutten virker mett og fornøyd. .. er 100 ml "lite"? .. har lest at det er lurt å fryse ned i isterningposer, men jeg husker ikke hva de små dosene med mm skal brukes til når jeg tiner de igjen ??? .. opprettholder jeg prod bra nok hvis jeg bare pumper annenhver kveld? Ammer resten av dagen fra ca 06.00 til 19.00. ..TAKK for svar :-)
trollet66 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 ville nok pumpet hver kveld før jeg legger meg når baby sover så lenge. Nesesprayen ødelegger ikke noe så vidt jeg vet. jeg kan bruke den en gang og ikke den neste, hipp som happ. Greit å bruke den når jeg vil at det skal gå fort!!! Jeg har ikke merket noe til at utdrivingen blir dårligere. Halv time på 100 ml hørtes lenge ut. Prøv å legge varme om slag på puppene før du pumper (risposer el lign) det setter fart på utdrivingen. HVa slags pumpe har du, manuell enkelpumpe??
Piivo Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 Hei, da får jeg prøve å pumpe hver kveld.... Har en manuell enkeltpumpe, ja. Avent sin. Bedre med elektrisk sikkert.. Tror jeg får ut mer på kortere tid med nesespayen, så jeg får prøve det om kveldene. Og varme omslag. Vet du hva jeg kan bruke de små dosene med mm som jeg fryser i isterningposer, også? :-)
trollet66 Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Avent sin manuelle pumpe er fin fin den, den bruker jeg daglig når jeg ikke er hjemme og kan ta med den elektriske. Når du blir ¨venn¨med den, så pumper du ut det meste på no-time skal du se. Tror jeg bruker ca 5 minutter på 120ml når jeg bare skal ta bort ¨litt¨. I begynnelsen tok det evigheter da jeg var ute av trening(6 år siden sist!!!) KLart du kan bruke de smådosene i isterningposer.... de er supre å burke i eks grøt når den tid kommer.... De kna brukes i badet, og de kan helt sikkert tines og gis i flaske!! Lykke til videre, dete går bra skal du se!!
Piivo Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg prøvde med nesesprayen i går kveld. Det tok 40 min å få ut 120 ml. I starten gikk det greit, noen flere stråler enn ellers, men totalt sett ikke så mye bedre resultat enn uten nesesprayen. Lurer på om jeg rett og slett ikke har mer melk på kvelden? Bekymrer meg også litt for om han får i seg nok melk resten av dagen. Spiser som oftest mellom 5-10 min, jeg synes det virker kort tid. 3-4 timer mellom hver gang. Jeg prøver å få han til å spise lenger, men han vil rett og slett ikke. Vektøkningen er "grei", ikke spes bra, men innen normalen ifølge hs. Huff, dette er sikkert bare bekymringer.. men men, så fikk jeg ihvertfal tømt bekymringene mine ut her.. Takk for oppmuntrende ord, trollet 66 :-)
Linda-Kristin=) Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 har de sånn spray på apoteket eller må man ha resept?
trollet66 Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 10 kminutter effektiv suging hver gang er enbefalt for å oppretthold produksjon. Noen barn er ¨supersugere¨og tømmer brystet svært fort, andre er tregere!! Men det er riktig at man ikke har så mye melk om kvelden, derimot mar men da bare den gode ¨fløtemelka¨som legger seg tungt i magen og gir god vektoppgang. Når det gjelder vektoppgang så skal du ikke se så mye på antall gram . Har barnet 5 våte bleier eller mer i døgnet, og er fornøyd og interessert i omgivelsene sine i våken tilstand, så er ikke gramoppgang så mye å bekymre seg for. Hs sier det er innefor normalen, vær fornøyd med det!!!!
Expat Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Fås på resept hos legen. Sprayen er indikert for bruk ved pumping, så det er ikke juks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå