Gå til innhold

Spm til dere som har City cross og bruker sportsdelen til små babyer

Anbefalte innlegg

Min baby har nå vokst ut av bagen, er snart 5 måneder, og jeg må derfor gå over til å bruke sportsdelen. Men, testet den ut i dag, og da synes jeg selene oppe ble så rare. Synes ikke de satt noe godt, siden de er festet så høyt oppe (helt oppe ved hodet). Hadde trodd at det skulle være mer slik som i bilsetet, hvor selen starter rundt skulderhøyde. Har hørt at det er smart å bruke seler helt fra de er små, så tenkte å bruke dette, selv om vi har i vognpose. Noen som har erfaringer med å bruke sportsdelen til så små babyer (med ryggen helt flat)? Og, går det greit med å bruke selene?

Fortsetter under...

Jeg lurer igunn på det samme..... synes de selene henger og slenger... Jeg måtte også begynne å bruke sportsdelen når han var ca 5 mnd. Brukte ikke selene når han ligger i full liggestilling, det ble lisom så mye greier synes jeg... Nå er han snart 8 mnd og jeg er nødt til å bruke selene når han sitter eller så ville han vet ha kravlet seg ut av vogna. Det går helt OK, men synes selene fortsatt slenger litt. Kan ikke ha de så stramt hvis han skal få til å sitte selv uten å støtte seg til ryggen. Ikke synes jeg han sitter så fryktelig godt i den vogna heller, han glir lisom litt fremover... Men sportsvogna er jo fin og lun og blir sikkert bra på vinteren, selv om jeg har begynt å drømme om en ny vogn.... EasywalkerSky...

Du kan kjøpe sånne løse seler som du fester i vogna, har på cubus til 70 eller 90 kr. De sitter dessuten tett inntil kroppen, så er ikke så lett å vri seg utav, og jeg synes de ser mer behagelig ut på.

Hadde forresten eldste i sportsvogndelen fra 4-5 mnd alder, har nesten aldri hatt seler på ham. Men så sitter han fint også da, er jo stor forskjell på barn der =)

om sommeren brukte jeg et teppe som jeg laget hull i i passende høyde over skuldrene. har gjort det samme i voksiposen. syns det virker ubehagelig å ligge rett på nylonpolstringa uansett. man får jo også kjøpt ferdige "seatinsert" med hull til seler.

Takk for svar! (var ikke meningen å være anonym)

Hadde jo tenkt å ha pose i sportsdelen, synes han er for liten til å sitte direkte i selve setet, samt nå blir det jo kaldt :-).

Så, lager du da hullene litt lenger ned, slik at de blir litt mer tilsvarende skulderhøyde, og vil selene da sitte inntil på toppen? Har akkurat kjøpt lammeskinn som jeg også har tenkt å ha nederst i vogna, så greit å vite før jeg lager hull i dette.

jeg la babyen ned i posen i vogna og markerte der reima mellom beina og hoftene ville komme opp. på en liten baby blir det sannsynligvis litt nedenfor skrittet, men de vokser jo så ta høyde for det så du slipper å lage mange hull. når babyens hode har passelig avstand fra toppen av vogna markerte jeg over hver skulder med litt klaring så selene ikke skjærer på halsen. da var det bare å klippe i vei og kaste over langs kanten. med voksipose må du være nøye på at hullene i foret og trekket blir riktige i forhold til hverandre, posen bør ligge perfekt i vogna og rundt babyen før du merker av. hvis du har skinn i bunnen kan du godt lage flere hull i dette for små snitt i baksiden av skinnet vil være tette når de ikke er i bruk uansett.

lykke til!

Annonse

Vi kjøpte også vognseler som sitter på barnet. Da satt knøttet bedre i vogna istedenfor å bli spent fast inntil setet. Han ble ikke så fort urolig og kunne bevege seg litt. Anbefales til alle istedenfor at de små skal bli klistret fast til setet. Like sikkert er det også. Da får du en som blir mer fornøyd på tur :)

vi hadde også slike seler med bare to fester i starten, med det kom et tidspungt hvor hun begynte å snu seg og da syns jeg det ble skummelt, ble redd for kvelning.........men jeg har et dagbarn som aldri har prøvd å snu seg rundt, bare setter seg opp på rompa hvis jeg ikke kommer tidsnok : )

se an hva du får behov for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...