Gå til innhold

April: Hvorfor er det sånn?

ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Satset på å gi Lille kjønnsnøyrtale leker så langt som mulig.

Særlig enkelt var det ikke, men har forsøkt å sørge for at han har både gutte og jente-leker.

Blant annet har han fått en av mine gamle dokker som ler og gråter (sånn med platespiller inni og smokk som stopper lydene) Han har fått tåtflaskene, klærne sengen mm til denne i en egen skuff i lekehyllen sin. Jeg har forsøkt å engasjere han i dukkeleken, men nei..... Ikke det fnugg interesse å spore. Han rører ikke skuffen med dukketing i. de andre fem skuffene er i flittig bruk...der er biler, lego, puslespill, tegnesker og en med diverse.

Hvorfor er det slik?

er det slik hos dere også`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

njaa... hun liker biler, fly, traktorer lastebiler og all den slags.. men uansett hvor mye jeg ønsker henne kjønnsnøytrale leker så kommer det dukker og bamser i fleng! Blir helt oppgitt vi!

Vi bruker jo å kjøpe litt praktiske ting til henne, og en liten ting i tillegg.. men til jul tror jeg vi må ta saken i egne hender! ;)

Men nå for tiden er hun veeldig opptatt av dukken og bamsene sine da.. så kanksje vi er for sene... hmm.. nei dette går vel litt i perioder vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok dukken ørlite grann mer interessant enn bilene, men hun kan leke lenge med bilene også, spesielt når vi bygger garasje med legoen :o) Men nå er jeg av den oppfatning at man generelt sett (selvsagt personlige forskjeller her) har ulike evner/interesser ifht kjønn, så selv om jeg ikke ønsker å styre henne i leken så er jeg heller ikke overrasket dersom hun har mer interesse for jentetingene. Men det har tatt lang tid før hun fikk interesse for dukken sin også, altså, først nå siste par mndene at det egentlig er interessant. mulig fordi dukkelek har mer med skuespill å gjøre enn lek med biler og at det kanskej ikke er så lett for de minste...?? Bare spekulasjoner her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...