ApriIbaby Skrevet 26. september 2007 #1 Del Skrevet 26. september 2007 Lille kaller besteforeldrene sine slik: molmol - mormor ontar - morfar taaataaar - farfar hihi Også heter lekepusen hans (fra Ikea) "Nauu". Forøvrig snkkes det mye om Donald dulk og Lange bene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 26. september 2007 #2 Del Skrevet 26. september 2007 Gråtass -tåtass Donald -Doland Runar -nuna (de siste dagene Skikkelig skarre-R i begynnelsen og slutten...hehe) oldemor -Moldo Ingebjørg -ebbegøk (*ler*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 26. september 2007 hihi Gubben skratter fra sofen her Også var det sønnen til ei venninde av meg som i 6 mnd kallt en kjent figur Kabel Satan...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 26. september 2007 #4 Del Skrevet 26. september 2007 hehehe! stakkar sabetann! hehe her har hun visst lært seg jeg og du! og det blir slik på dialekt: iii vil ha frokost iiii!!!! (da sitter hun klar ved bordet en søndagsmorgen og vi hadde ikke stått opp enda!) iii ska tille dotta iii dotta hove (hun skal trille dokka for hun skal sove) legger veldig mye vekt på den i'en her altså og så kom det faktisk en "du" her i dag også!! blir helt sjokkert jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. september 2007 #5 Del Skrevet 27. september 2007 Hehe, det er så artig med sånne ting!! Matildes farmor (famo) har fått hundevalp som heter Sofus. Det er ikke så lett for lillesnupp å si, så det nærmeste til nå er Vosus. Bortsett fra at hun prøver å lære å si Bohus også (jobben min) så da het Sofus Bohus en hel helg ) Farmor holdt på å le seg skakk ) Her i Sandnes sier vi "eg" i stedet for "jeg". Litt lenger sør (på jæren) sier de "æg". Matilde fikk en liten dreis på "jeg" som likner mer på "æg" så jeg spurte "er du fra jæren du?" Svaret hennes var "Nei" og noe som liknet på "sannes" så jeg sa "er du fra sandnes?" Svaret da var"jaaaaaa, eg e sannes, eg, sannes, sannes, sannes, SANNEEEEEEEEEES". Jeg og gubben holdt jo på å le oss i hjel av patrioten vår ) Og så sier hun hele tiden "eg e stor gutt". Blir jo også litt komisk når hun står der med englekrøllete muselfetter og rosa spenne i håret ;o) Ellers; Tata - Torstein, søskenbarnet hennes og hennes store idol på 6 år. Halla - Hallvard - lillebroren til Tata Gom - Ole Brum, hyler helt henrykt når Tigergutt kommer sprettende på introen til Mikkes Musehus på Disney, for da kommer Gom like etter. Bawatewe - barnetv Muff - Smurf (lørdagsgodt) Busekatter - snørr (lang historie) Tatte/Okke - tante/onkel Mann - nattasangen "når trollemor har lagt..." (i senga om kvelden; "mamma synga mann") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. september 2007 #6 Del Skrevet 27. september 2007 Glemte hoppeline = trampoline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 27. september 2007 #7 Del Skrevet 27. september 2007 det sier snuppa og!! Og sindre blir sinGe ??? jaja.. lærer vel det og etterhvert.. Om kvelden sier hun Onatt, mamma! I Wow wu! (Go natt, mamma, I love you) Den er litt søt da.. Og akka ælske Singe... hehe... (annika elsker sindre...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 27. september 2007 #8 Del Skrevet 27. september 2007 Alexandra snakker igrunn veldig rent no, men det kommer noen få ord innimellom... Doland Duck Hoppegøye ( noe på lekeplassen, kan faktisk ikke ordet for det jeg heller... ) Ene bamsen hennes heter jojo, men blir uttalt mer yoyo, ganske søtt å høre på ) Vet ikke helt hvor hun har fått det navnet fra... vet hun har noen morsomme ord til, men kommer ikke på de i farten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 27. september 2007 #9 Del Skrevet 27. september 2007 hehe artige tråd. Mye morsomt her. onti - onkel dondi - donald dandi - Daniel tampodin - er trampoline her brota - storebror Haltis - Haldis kommer ikke på mer altså... men det er sikket noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 1. oktober 2007 #10 Del Skrevet 1. oktober 2007 Da vi var i Bulgaria fikk hun ta bilde sammen med Mikkemus, og dette bildet fant vi her om dagen og satt det inn i ramme! Hun eeeelsker dette bildet og springer rundt med det og sier " Muuuusa miii! Musa mi MUSA MI!!!! hehehe Og attpå til så har hun funnet ut at det er mye som er godt! Og det høres slik ut: KÅTT hvor jeg da sier nei, det heter GODT som da bli KÅTH Hjelpe meg sier jeg bare.. føler meg lite høy i hatten der hun valser rundt med godteri og bildet sitt og roper Muuuusa miii!!! KÅTT!!! Glad det bildet forblir hjemme!! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 1. oktober 2007 #11 Del Skrevet 1. oktober 2007 ketchup=kekkush trampoline=tante Line kø=ku... Tenk deg å stå i en ku, du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 1. oktober 2007 flirer godt når jeg leser nedover her. I dag hadde vi en artig episode her hjemme. Lille sa helt rent og perfekt: "Mamma, kan du hente litt mere vann til meg?" Det må ha vært den lengste 100% riktige setningen han har sagt. Jeg og gubben reagerte og så på hverandre samtidig med at jeg sa. "Sååå flink du har blitt til å snakke!" Hvorpå han så kjekt svarte "Jeg veit det, mamma....." hihi........blitt litt eplekjekk eller?*fniser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 3. oktober 2007 #13 Del Skrevet 3. oktober 2007 Maja sa her om dagen: "Eg må bare ut i gangen og se meg litt i speilet, mamma!" Holdt på å dette om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå