Gå til innhold

Til alle dere som Jobber i familiebarnehager! har et par spørsmål angående lønnen..

Anbefalte innlegg

Har jobbet i familie barnehage siden sommeren, jobbet 1,5 år i barnehage før det.

Hva får der i timen?

Vi er 2 på jobb. 7.30 til 15.15 og 8.30 til 16.30. I det siste er barna blitt hentet så sent at vi må jobbe overtid når vi har tidligvakt da senvakten ikke kan være alene med så mange små barn. Vi får ikke overtidsbetaling, vi får vanlig lønn for hvor mangen minutter vi er ekstra, ikke for hver påbegynte halv time. Er dette vanlig?

Fortsetter under...

Vil legge til at dette er en privat famile barnehage som er i eierens hjem.

Før jobbet jeg i en privat barnehage, og der fikk vi fast lønn og da 50 prosent mer avspasering for tiden vi jobbet overtid. Fikk også tellet hver påbegynte halv time.

HI

Hi tilbake her. Skiftet ikke jobb for å få bedre lønn, men flyttet, og fikk jobb her gjennom en bekjent. Nå jobber jeg bare 50%,(2dager en uke/3dager neste). Siden jeg fikk fastlønn før vet jeg ikke hvor mye jeg fikk i timen, men hvis jeg regner ut gjennomsnittet får jeg 7 kr mindre pr. time nå i den nye jobben.

Lurte egentlig bare på om det var vanlig å ikke få overtid?

Det er dessverre slik at man ikke får overtidsgodtgjørelse (bare vanlig timelønn for merarbeid) dersom man ikke kommer opp i full stilling.

Dette gjelder i hele arbeidslivet, og LO har ikke gått imot at det er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...