Gå til innhold

strekkmerker


kajfla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det fins hvis en krem på body shop som heter coca butter og den skal være god mot strekkmerker. det står det på etiketten! koster 129 kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap brukte jeg coca butter fra body shop. Fikk ikke strekkmerker. Men..hudlegen sa det ikke var noe som hjalp, siden strekkmerkene sitter så dypt i huden. Skal uansett smøre meg i dette svangerskapet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst ikke noe som hjelper mot det. Kommer det, så kommer det. Ikke noe du får gjort med det.

Jeg prøvde litt av hvert i forrige svangerskap, men fikk et verdenskart på magen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mye som hjelper på strekkmerker, annet enn å prøve å begrense vektøkning mest mulig.(I den grad en kan det...)

Jeg la på meg unødvendig mye i forrige svangerskap, og fikk mange strekkmerker på hofter og lår. Lite lekkert, men kunne nok vært unngått om jeg ikke hadde kost meg sånn med mat og annet slikkeri.

Når det gjelder strekkmerker på magen, fikk jeg ingen av dem, og jeg smurte meg med aloe-verakrem spesielt godt i mageregionen. Er jo ikke dumt å smøre seg, men jeg tviler på at det hjelper:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å "smøre" kroppen innenifra og..dette påvirker også huden. Ha feks olivenolje i salater( kald olje altså, ikke varmet eller stekt) og ta fiskeolje...tran eller noe fra helsekost e.l. Jeg smurte meg med svangerskapsolje fra helsekost og hvetekimsolje. Ingen strekkmerker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg smører meg med den nye fantastisk kremen til Clarins; Strechmark control, eller noe i den duren. I tillegg bruker jeg en Clarins olje, som skal virke både mykgjørende og oppstrammende på huden på samme tid. Fikk anbefalt disse to produktene på parfymeri og av andre gravide. Har også hørt at Biotherm sin strekkmerkekrem skal være god. I tillegg har jeg fått anbefalt jordnøttolje:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...