Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg har nettopp begynt å fullamme 'liten', dvs et par dager siden jeg begynte med fullamming. (tidligere har jeg ammet og gitt pumpet melk på flaske i tillegg). Jeg synes jeg ammer i ett, det går hele tiden i amming og 'liten' vil ikke hekte seg av puppen, dette spesielt på natten. Det går i ett og han ligger ved puppen hele natten mer eller mindre.... mye skriking er det også da..... På dagtid kan han sove inntil 4-5 timer mellom måltid (ihvertfall på formiddagen), så det ser ut som han har snudd døgnet? Hvordan kan jeg få han til å sove mer om natten og mindre på formiddagen? (egentlig priser jeg meg lykkelig for at jeg ser ut til å få til fullamming.... foreløpig ihvertfall, men dette skulle gjerne vært på plass slik at jeg fikk noe søvn i løpet av døgnet oxo ;-) PS! han er født 22 august ;-) altså 5 uker gammel
trollet66 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Gratulerer med å fullamme!!!!! Det vil nok ta litt tid før bitteliten skjønner dette helt, siden det jo kommer fortere melk ut av flaske enn av en pupp sånn som oftest... Du kan prøve å vekke forsiktig om dagen, og gi mat hver 3, time, og så kan du pumpe litt om morgene slik at du har en falske å gi om kvelden, slik at siste måltid blir skikkelig, gjør det med tulla mi, hun er nå 8 uker og spiser 130ml + pupp før hun tar kvelden. Dette har hun gjort i mange uker, og da sover hun mellom 5 og 7 timer i strekk. om natten ammer jeg ikke i senga, det er så lett å sovne, og dermed bli liggende sammen med barnet resten av natten. jeg går i stuen, ammer ferdig og putter i seng, det funker....
Snappie Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Høres ut som om den lille har stort suttebehov og bruker deg som smokk. Har du forsøkt smokk?
Labbetøs Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Fullamme har du gjordt hele tiden. Å gi en flake pumpemelk er fremdeles fullamming. De som bare pumper og har barn som ikke dier i det hele tatt fullammer også. Så lenge ALL næringen barnet får er morsmelk, så fullammer du. Uansett hvilken måte barnet får i seg melken på. Gratulerer med fin ammestart.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Takk skal du ha for oppklaring, jeg visste ikke at det het fullamming når han får flaske med pumpemelk..... han har ikke fått annet enn morsmelk nei. :-) men det har jammen kostet blod, svette og tårer.... sånn er nå det da
Gjest Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Snappie: jeg har forsøkt smokk, det spyttes ut igjen, kanskje fordi det ikke kommer noe ut fra den? trollet66: tusen takk for hjelp til å snu døgnet, dtte skal forsøkes i morgen den dag...... vel, faktisk har jeg pumpet ut noe melk i overskudd i dag pga brystspreng tidligere, kanskje jeg kunne gi dette til kvelden. Tenkte vi skulle kose oss med et bad i kveld, etter det kanskje jeg forsøker å gi ekstra på flaske (pumpet omtrent 150 ml) deretter gi litt pupp som kos og nærhet? Jeg må innrømme at jeg blir fryktllig usikker på hvor mye næring han får i seg nå, sånn sett er det veldig enkelt og greit å pumpe og deretter gi på flaske..... ettersom vi fikk en litt treg start og han ikke fikk i seg nok i begynnelsen så er jeg usikker på hvor mye han får i seg nå. Han har plenty med våte bleier da...
trollet66 Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Så lenge han har nok av våte bleier så skal du ikke bekymre deg for at han får nok. Det som er viktig for deg nå er at du slapper av og har troen på at dette skal gå fint, og at du nyter det sammen med baby, så skal du se at det ordner seg !!
LRMG Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Din er tre dager yngre enn min, og høres ut til å ha omtrent samme døgnrytme... Føler også at jeg ammer hele tiden, men jeg tror det er sånn det skal være. Alternativet er jo at de gråter, og det kan vi ikke ha noe av:) Ville ellers bare si at det er først ved ca 6 ukers alder at de begynner å få dag/natt-organisering av søvnen sin, så det blir sikkert bedre framover. Og så kan du prøve litt forskjellige smokkmerker - de er litt ulike, og noen fungerer bedre enn andre. Her i huset er Avent-smokken mest populær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå