Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Venter barn i starten av februar med diagnosen mellomgulvsbrokk. Tiden etter at vi fikk konstatert dette ( slutten av august) har vært lang. Har vært på flere UL, både i Oslo og i Trondheim. Da man ikke finner noen kromosonfeil på fostervannsprøven og hjerte ser ut til å være bra, til tross for at det er skjøvet til høyre, har vi bestemt oss for å gjennomføre svangerskapet. Jeg ønsker å komme i kontakt med noen med erfaringer på dette området, eller noen andre som venter barn med denne diagnosen. Ønsker også å høre fra noen som har erfaring med Nyfødt intensiven på Ullevål Universitetssykehus. Hvordan forholdene er der og hvilken oppfølging foreldrene får.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei! Skjønner godt at tiden har vært lang etter at dere fikk vite at noe ikke var som det skulle med barnet i magen. Jeg vet ikke noe om mellomgulvsbrokk, men har hatt et barn på nyfødtintensiven på Ullevål i flere uker grunnet andre diagnoser. Og jeg kan bare skryte av nyfødt intensiv. Dere er i absolutt trygge hender hvis dere havner der etter fødselen. Både leger og sykepleier gjør en kjempejobb. Men det er viktig at dere sier ifra om det er noe dere synes bør være annerledes. På avdelingen kan dere være sammen med barnet hele tiden. Og hvis dere et stykke unna har dere muligheten til å bo på Ullevål hotell, slik at boforholdene for foreldrene er veldig bra tror jeg sammenlignet med andre sykehus. Jeg ønsker dere lykke til.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Hei Vi har ei jente som ble født med et stort magebrokk ( og litt flere "småfeil") for to år siden. Vi har vært så heldige at vår jente har fått bli to år og er stort sett frisk. Men det har vær en lang vei å gå og det har vært veldig slitsomt i perioder. Nyfødt intensiven på Ullevål tok godt vare på oss da vi bodde der. Vi som foreldre fikk komme og gå som vi ville, vi hadde tett kontakt med sykepleierene og de tok oss alltid alvorlig. Det var veldig rart men samtidig trygt å ha sykepleiere som passet på jenta vår døgnet rundt.I tilegg til samtaler med sykepleierene så hadde vi jevnlige samtaler med leger i forhold til medisiner/behandling o.l. Og så snakket vi med en sosionom i forhold til rettigheter/søknader o.l. Lykke til!
Vestlandslefsa Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Kjære deg!! Vi er gjennom det samme som du snart skal gjennom nå. Lille Mina ble født med et alvorlig mellomgulvsbrokk 18, juli. Hun er fortsatt på Intensivavd ved ullevål. Veien frem er veldig lang, men vi gleder oss over hver dag vi får ha henne hos oss. Du kan søke på nicket mitt, da vil du finne mye om forløpet til meg og en til her inne. Vi har følgt hverandre siden starten. Jeg legger e-mail adr min i innboksen din, samt telefonnr mitt visst det er noe mer du lurer på. Du kan ikke komme på en bedre plass enn Ullevål, de er helt fantastiske der:) Stor klem fra
Vestlandslefsa Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Svarte deg på innboksen din også...
mona83 Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 HEI . Huff jeg blir helt dårlig og får frysninger når jeg tenker på hva du skal igjennom. har akkuratt vert oppi det samme som du er oppi nå. min lille skatt ble født på riksen 16.07.07 med mellomgulvs brokk. vet så godt hvordan du føler og har det nå. Men jeg tror det er viktig og tenke posetivt og ta en dag om gangen. Hvis du vil vite noe mer må du bare skrive melding til meg i innboksen. tenker masse på deg. LYKKE TIL. KLEM MONA 83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå