Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Vi har oppdaget at vi har et vepsebol med særdeles STOR aktivitet på terrassen. Det er inni veggen et sted, kan hverken se det fra innsiden av terrasseboden eller åpning under terrassetaket. MEN, det er kjempeaktivitet og jeg tør ikke gå ut der på dagtid. Hvordan fjerne/drepe vepsene?? De er store, halvdaue vepser og sambo ble stukket i går.. Tør jo ikke lillegutt ligge i vogna der ute med innsektsnett engang... Jeg vil ha terrassen min tilbake.....sol og varmt i Oslo idag...!!
mammantilMathias Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 hei:-) stort problem i år med veps virker det som. Vi hadde og et bol inni veggen ved inngangspartiet vårt. Vi fikk tak i et vidundermiddel på sånn sprayboks på felleskjøpet. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hva det het da:-( Men det vet de jo på felleskjøpet.. (hvis du har tilgang til det der dere bor...). Men hverfall så sprayet vi flere ganger om dagen der vi så at de fløy inn. I løpet av dagen virket det som om alt var dødt der inne. Vi har ikke hatt noen problemer med det siden.. Kjempe skummelt med veps på denne årstiden:-( Du må ha lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hvis du ikke ser det, har jeg bare et tips til deg :SKADEDYRUTRYDDER!!! Huff, denne vepsen. Vi hadde også et vi ikke så, men vi så jo hvor de fløy inn og ut. Naboen har ble stukket så mye at han måtte til legen, hovnet helt opp. Farlig, for man vet ikke ikke hvordan man reagerer. Trøsta er at snart dør vepsene ut og bolet blir tomt uansett. Det er kun dronninga som overlever og hun gjemmer seg på en lunere plass enn i tomt bol. Skadedyr mannen her sa at de ikke tar i bruk et gammelt bol året etter.....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Har heldigvis 2 terrasser, men den andre er det ikke sol på.... ( Får smøre meg med tålmodighet....eller håpe på dritt vær så jeg slipper å savne terrassen? Hehe... Neida, fordelen med veps på terrassen er da må jeg ut på tur med vogn i stedet for å sette vogna på terrassen for å få søvn for minstegutten. Tenk sååååå sprek jeg blir..hehe HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå