Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Endometriosen sa de at de brant vekk under operasjonen, og at de sendte prøver av den for sikkerhets skyld. Men legen sa at hun var temmelig sikker på at det var endometrose.Er det vanlig å sende prøver av d? Så nå sitter jeg her da.. Føler meg totalt mislykka.. Etter 2 år med prøving har vi endelig fått litt svar, men føler meg mislykka som kvinne... Legen sa at det var visst aldersgrense på prøverør på 25 år.. Jeg er 21.. Noen som vet om reglene er så firkantet? Legen sa jo at det var veldig liten sannsynlighet for at vi kom til å få det til på egen måte.... I tilegg til dette er ikke mannens svømmere de beste heller.. :-( Noen som har noen erfaringer å dele? Enten med tett eggleder eller endometriose? Føler meg totalt blank.. Fikk et info hefte med meg hjem fra sykehuset, men sto liksom ikke så mye der... Bare at dersom du har lett endometriose (som jeg har) så er sjansene for graviditet små til tross for kirurgisk inngrep... :-( Noen som vet? Hva er sjansene? Kan jeg bli gravid?
rm83 ¤Heine 08 & Hedda 10¤ Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei hei. Dette var litt spesielt og lese gitt, for jeg har akkurat det samme som deg. en tett eggleder og litt endometriose som dem brant bort under lap. Samboer har også levert sædprøver med forskjellige kvalitet på. Tror ikke de tok prøve av endometrosen når jeg var inne??? men kan godt hende. Jeg ble med en gang søkt videre til prøverør jeg etter lap, for det var noe vi ønsket. Lei av selv prøving etter 2 år. Jeg var da 23 år. Etter et halvt år fikk vi begynne med vårt første prøverørsforsøk. Det ble mislykket, men fikk mange egg på frys. Så i juli (2007) på vårt første fryseforsøk lyktes vi! Jeg er nå gravid i snart 12 uke. :-))) Ønsker dere lykke til !!!! håper dere får oppfylt ønske derers.... :-)
allegodetingertre Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg har lett endo, ble gravid etter kort tids prøving. Håper dere lykkes, enten selv eller med IVF. Om det er aldersgrense i det offentlige så er det kanskje mulig for dere å starte privat? Eller finne en klinikk hvor de ikke er så strenge mht alder?
Gjest Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Tusen takk for at du svarte rm83 (m /gull i magen) :-), det var en oppmuntring at dere har fått det til! :-) Gratulerer så mye! Det hjelper å høre at andre i samme situasjon har klart det, da fins det kanskje håp for oss også.. Jeg har søkt litt på nettet, men jeg finner ikke info om at det er 25 års aldersgrense.. Men kanskje det bare er en veiledene aldersgrense, at dem ikke er så strenge på det liksom.. Skal til gynekologen min om to uker, og da håper jeg at vi kan sende inn søknad med engang til ivf.. Men om vi må vente i 5 år for å få hjelp i det offentlige, så bruker jeg heller opp sparepengene på det private.. Ønske er så stort! Jeg vet jeg er ung, og har "hele" livet forran meg.. Men det hjelper liksom ikke, ikke nå som jeg vet at det er noe galt, og at vi mest sannsynlig ikke får det til på egenhånd.. Takk for svar begge to! :-)
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Hei Lykkeliten_lei_av_prøving:) Har ikke så god peiling på endometriose, men samboeren min har svært dårlige svømmere og på grunn av det så er det visst svært liten sjanse for å få barn på egenhånd. Vi søkte om ivf i tromsø, der fikk vi nei siden at jeg bare er 19år. Nå har vi fått ja på St.Olav. Så de ser vell situasjonen til hvert enkelt par. Siden du er 21 år, så ville jeg ikke bekymret meg for alderen. Lykke til:)
Gjest Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Takk for svar! Kan jeg spør hvor lang tid det tok fra dere søkte til dere fikk svar?
med baby nr 4 i magen Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Har ikke tenkt på aldersgrenser trodde det ikke var noe nedover. Kansje det offentlige har for å skille ut litt. Jrg har barn fra før og fikk høre att da var det ingen vits i å prøve offentlig. Tok privat og det er apselutt verdt å begynne å spare. ingen vente tid, og kjempe greie lege og personalet. Kostet 22000 for ett forsøk og 44000 for 3 forsøk. Fryse egg er billigere. Medisin utenom og det er 15000 maks resten dekes av det ofentlige. Vi var på klinikk Hausken i Haugesund. Den er ganske ny. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå