Gå til innhold

Den berømmelige bag'en

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et tips er et par "gode" truser, og da mener jeg gode sånn som din bestemor vil si er ei god truse. Store sloggi truser, ufattelig usxy men de er tusen gang bedre en netting "underbuksene" du får få sykehuset. Jeg synes i alle fall at de er ekkle å ha på seg, men det må være godt hold i disse trusene slik at de enorme bleiene får plass....

truser,vide klær(du er øm og støl og trange klær er IKKE godt dagene etterpå)dine egne såper shampooer og kremer.de på sykehuset er ubrukelige.lader til mobil,fotoapparat,sko til å stikke bena i(slippers er gode)mp3 spiller er godt å slappa til på kvelden.ørepropper(du får neppe enerom og mange romkamerater snorker)bøker,småpenger er kjekkt.drikke til fødselen.ellers ting du tror du trenger under fødsel og etter.er individuelt hva man syntes man trenger.

Ansiktskrem og lypsyl - vanvittig tørr luft på sykehuset.

amme-bh,man går opp en str i bh pga melka, amme innlegg, bind

Stort håndkle, sykehus håndkler er små....

kontanter

Lader

mob

ipod

kamera

morgenkåpe /pysj

klær til baby + bleier( Ks=5dager sykehus vanlig fødsel er 3dager)

Varme klær til lille, kaldt i nov

bilstol

Alle toalettsaker + sminke:o) tannkrem, tannbørste sminke krem osv

badesko

Har hørt at man bør ta med store truser, de netting trusene sykehuset har er ikke så behagelig.

Hørte å at man bør ha med badering å sitte på om man har sydd så lindrer det litt å ikke sitte rett på såret men aner ikke.

Store klær til deg selv:o)

Blader

Jeg er litt usikker på hvor mange bodyer til lille jeg skal ha med men heller for mye enn for lite. Tar med litt str 56 og 62 og en god ull dress, lue til hjemreisen. Skulle jeg ha glemt noe selger de alt på sykehuset og samboer kan evt kjøpe eller hente hjemme det jeg trenger.

Lykke til:o)

Annonse

må spørre litt her:hvorfor tar dere med bleier og klær til babyen?bleier har de vel på alle sykehus?venter min 3 og har aldri tatt med bleier eller klær.

henteklær og bilstol tok pappaen med seg når han skal hente oss evt dagen før så vi er klarnår han kommer og vi skal hjem.

brukte klærne på sykehuset til babyen helt til vi skal hjem jeg.

er ikke det vanlig på alle sykehus??

ble litt nysgjerrig her jeg nå:)

Jeg brukte sykehusets sine klær men synes det var litt artig å pynte lille med egne klær når vi fikk besøk og søte bilder skulle tas.

Er bare jåleri egentlig eller opp til hver enkelt.

Jeg personlig synes det er koselig å kle på lille. Ikke noe voldsomt men en søt og behagelig sparkebukse osv. Eller en søt kjole:o)

å ja.klart det er søtt å ta bilder i pene klær:)tenkte ikke på det jeg.hehe.bare lurte litt om det var sånn på noen sykehus at du måtte ha med deg bleier og sånt,for det ligger jo på de rommene.har aldr vært på pasienthotell jeg så.bare vanlig barsel:)

takk for svar.

Jeg ser mange lurer på hvorfor man må ta med klær til babyen i bagen. Jeg fødte på Ullevål for to år siden og trodde som dere, at jeg fikk låne alt jeg trengte på sykehuset. Men slik var det ikke. Datteren min fikk på seg en liten trøye og en liten lue så fort hun var ute av magen og når vi kom til sykehushotellet en time senere, fikk vi en startpakke som kun bestod av bleier til babyen og bleier og nettingtruser til mor. Vi fikk ikke stellesaker til babyen engang, så slike ting som sinksalve, badeolje osv. måtte vi ordne selv. Jeg måtte derfor sende min mann hjem for å hente klær, pysj og stellesaker til babyen, for jeg hadde ikke fått noen beskjed fra Ullevål om at vi måtte ha med slike ting selv. Alle jeg kjenner som ikke har kommet på sykehushotellet, men som har blitt liggende på barselavdelingen av forskjellige årsaker, har fått låne alt de trenger, så det er tydeligvis på sykehushotellet man må sørge for seg selv :o) Det var ikke noe stort problem for oss, for kjøreturen hjem var ikke så lang, men jeg synes vel kanskje at sykehuset kunne ha informert litt bedre om disse tingene. Så for å være på den sikre siden: Ta med både bleier, stellesaker og klær til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...