Gå til innhold

Sex etter MA

tayni

Anbefalte innlegg

Jeg hadde utskrapning på fredag den 21.09. blødde bare litt den dagen og litt brun utflod noen få dager etterpå. har ikke blødd noen ting på et par dager. før utskrapningen blødde jeg masse i 3-4 dager. det jeg egentlig lurer på er om vi må vente lenger med å ha sex nå eller er det greit så lenge man ikke blør lenger? vil så gjerne prøve igjen (selv om mange anbefaler å vente en mens), for jeg tror kroppen blir gravid igjen når den er klar for det. vil ikke gå glipp av en eventuell eggeløsning denne mnd og siden jeg blødde før utskrapning vil vi snart hoppe i det..

noen tips eller erfaringer til meg ang sex etter utskrapning?

Fortsetter under...

Legen anbefalte vell at vi skulle vente med sex en uke etter utskrapning- men siden vi fikk komplikasjoner måtte vi vente to uker...men i utgangspunkte sa legen at vi kunne prøve igjen etter første mens...Men har hørt at folk har blitt gravid før de har fått tilbake mens- blir en det, har jo en hatt eggløsning og det som skal til:) Lykke til masse:) kommer snart etter på ein ny prøveperiode vi også:)

Man bør nok vente en mens for å sikre at alt kommer ut som skal ut. Det har vel med bakterier og slikt å gjøre. Ellers så har man jo alltid en eggløsning før en mens, så man kan bli gravid før første mens, hvis det klaffer.

Jeg skjønner ønsket om å bli gravid igjen, men det kan også være bra for kroppen å få en liten pause?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...