Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 I dag er jeg akkurat 33 uker. Har fått bekreftet at han har lagt seg med hodet ned og ultralyden viste også at det så definitivt er en gutt! Men dessverre har jeg brått hovnet veldig opp i føttene, samt litt i hender og ansikt. Legen min henviste meg videre til Ullevål. Overlegen på Ullevål har henvist meg videre til spesial ultralyd av bena i dag for å sjekke om det kan være blodpropp. Hevelsene er ikke symmetriske og jeg har litt mer vondt i det ene benet. Men han var i tvil siden jeg hadde få andre symtomer og jeg har jo vært i god form hele svangerskapet. Jeg prøver å tenke positivt, men bekymrer meg selvsagt litt. Håper at undersøkelsene viser at alt er i orden - jeg kan i så fall gjerne leve med å ha lekre elefantføtter i 7 uker. Til Yasmui: Leste at du har blitt 100% sykmeldt. Håper det går bra med deg.
mamamimmi Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei, Fint at du får dette sjekket så raskt. Er blodtrykk, urin osv ok? Lykke til senere idag med ultralyd av benet. Klem
yasumi Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Bra at du blir godt fulgt opp, ikke noe gøy å gå og være engstelig. Vi krysser fingrene og håper legene har rett i at dette ikke er blodpropp. Går heldigvis fint med meg så lenge jeg tar det med ro, tror ikke jeg kommer på Yoga i morgen.
nungo Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Vel, det var jo både gode nyheter og dårlige nyheter. Det jo fint og betryggende at lillegut har lagt seg godt tilrette :-) Skjønner godt at du er litt bekymret pga. hevede ben, men det høres ut som du får god oppfølging. det er natulgi å tenke det verste (blodpropp), men mest sannsynlig er det vel "bare" vann siden du ikke har andre symptomer og ellers har vært i god form; kanskje du blir sykemeldt slik at du kan ligger godt men bena oppe? Du må i alel fall holde oss oppdatert etter UL i dag!
Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Radiografen som skulle undersøkte meg startet med å si: "Jeg skjønner godt hvorfor du er henvist" Men ultralyd av begge ben, viste positivt resultat - jeg har ikke blodpropp. Da kan jeg leve fint med litt ulekre elefantføtter fram til fødselen! Har ikke tenkt til å spørre om sykemelding, trives godt i jobben og har mye jeg har lyst til å fullføre før permisjonen starter - og jeg tror også det kommer til å gå fint å jobbe.
nungo Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Åh, det var godt å høre liten kuling. Takk for oppdatering :-) Da kan du vel være trygg fremover så lenge du ikke får andre symptomer elelr plager. Det er jo ikke lenge til permisjonen din begynner heller, så det går sikkrt fint. Tenker det er vært om kvelden også? Du får jo bare svinge bena på bordet inn i mellom da :-)
gingerangel Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Godt å høre at alt var bra, og med elefantføtter står man trygt plantet på Moder Jord!
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Det var ordentlig godt å høre, hovne ben er slitsomt, men det gjør jo ikke så mye hvis det ikke er noe farlig. Fattig trøst kanskje, men det er ikke bare du som har elefantføtter. Nå er det knapt noen sko som passer lenger her, og når kvelden kommer har selv strømper uten strikk laget dype furer i legger og ankler. Det bare vann, men det er ubehagelig og føttene sovenr lett. Det eneste som hjelper er å sitte med beina høyt, det blir jo litt kjedelig lengden ja.... Klar for baby jeg nå...
yasumi Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Så bra at alt ser fint ut, betryggende å vite!
snikers Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Så flott at alt ser ut til og være i orden.Og at du ikke hadde blodpropp.Kompresjonstrømper kan kanskje bedre hevelsen i beina dine.Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå